Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F10%3A00349678" target="_blank" >RIV/67985840:_____/10:00349678 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/10:00011729

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on problem posing as the possible method leading to development of pedagogical content knowledge of mathematics education in pre-service training of primary school teachers. In the background there is our belief that this knowledge is of utter importance for quality of the education process. Using samples of (a) problems posed by teacher students, (b) students' assessment of the problems posed, (c) students' opinions on the significance of "problem posing" in teacher training, we demonstrate how we employed problem posing in pre-service teacher training. We proved in our previous work that an analysis of the posed problems is a good diagnostic tool; it gives the opportunity to discover the level of understanding as well as the causesof misconceptions and errors.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on problem posing as the possible method leading to development of pedagogical content knowledge of mathematics education in pre-service training of primary school teachers. In the background there is our belief that this knowledge is of utter importance for quality of the education process. Using samples of (a) problems posed by teacher students, (b) students' assessment of the problems posed, (c) students' opinions on the significance of "problem posing" in teacher training, we demonstrate how we employed problem posing in pre-service teacher training. We proved in our previous work that an analysis of the posed problems is a good diagnostic tool; it gives the opportunity to discover the level of understanding as well as the causesof misconceptions and errors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CERME 6 Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education

  • ISBN

    978-2-7342-1190-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    INRP

  • Místo vydání

    Lyon

  • Místo konání akce

    Lyon

  • Datum konání akce

    28. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku