Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F10%3A00349678" target="_blank" >RIV/67985840:_____/10:00349678 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/10:00011729
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on problem posing as the possible method leading to development of pedagogical content knowledge of mathematics education in pre-service training of primary school teachers. In the background there is our belief that this knowledge is of utter importance for quality of the education process. Using samples of (a) problems posed by teacher students, (b) students' assessment of the problems posed, (c) students' opinions on the significance of "problem posing" in teacher training, we demonstrate how we employed problem posing in pre-service teacher training. We proved in our previous work that an analysis of the posed problems is a good diagnostic tool; it gives the opportunity to discover the level of understanding as well as the causesof misconceptions and errors.
Název v anglickém jazyce
Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on problem posing as the possible method leading to development of pedagogical content knowledge of mathematics education in pre-service training of primary school teachers. In the background there is our belief that this knowledge is of utter importance for quality of the education process. Using samples of (a) problems posed by teacher students, (b) students' assessment of the problems posed, (c) students' opinions on the significance of "problem posing" in teacher training, we demonstrate how we employed problem posing in pre-service teacher training. We proved in our previous work that an analysis of the posed problems is a good diagnostic tool; it gives the opportunity to discover the level of understanding as well as the causesof misconceptions and errors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CERME 6 Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-2-7342-1190-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
INRP
Místo vydání
Lyon
Místo konání akce
Lyon
Datum konání akce
28. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—