Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F09%3A00331700" target="_blank" >RIV/67985840:_____/09:00331700 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/09:00329665
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives
Popis výsledku v původním jazyce
The exploration of ways leading to improvement of professional competences are in the center of our attention. Namely the development of subject didactic competence, i.e. the knowledge of mathematics, the possibilities of its didactic treatment and the ability to apply this knowledge in teaching. The experience proves that development of the ability to pose problems is very productive. We understand problem posing as the aim as well as the tool of education of teacher students and also of in-service teachers. In addition, we regard problem posing as challenge for students and as motivation. For researchers problem posing represents beneficial diagnostic tool.
Název v anglickém jazyce
Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives
Popis výsledku anglicky
The exploration of ways leading to improvement of professional competences are in the center of our attention. Namely the development of subject didactic competence, i.e. the knowledge of mathematics, the possibilities of its didactic treatment and the ability to apply this knowledge in teaching. The experience proves that development of the ability to pose problems is very productive. We understand problem posing as the aim as well as the tool of education of teacher students and also of in-service teachers. In addition, we regard problem posing as challenge for students and as motivation. For researchers problem posing represents beneficial diagnostic tool.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quaderni di Ricerca in Didattica
ISBN
—
ISSN
1592-5137
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
GRIM
Místo vydání
Palermo
Místo konání akce
Quebeck
Datum konání akce
26. 7. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—