Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F13%3A00431354" target="_blank" >RIV/67985840:_____/13:00431354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the attributes of a good level of the teacher?s subject didactic competence is their ability to pose problems. The results of presented study were gained in in-service primary school teacher training. On the case of fractions is shown that the development of the ability to pose problems appears to be a very productive motivational means, helping the teachers realize their possible deficits in the subject matter knowledge and motivating them to eliminate these deficits. The analysis of the problems posed by the teachers revealed discrepancies between participants? declared awareness of importance of problem posing and their lack of experience in this activity.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    One of the attributes of a good level of the teacher?s subject didactic competence is their ability to pose problems. The results of presented study were gained in in-service primary school teacher training. On the case of fractions is shown that the development of the ability to pose problems appears to be a very productive motivational means, helping the teachers realize their possible deficits in the subject matter knowledge and motivating them to eliminate these deficits. The analysis of the problems posed by the teachers revealed discrepancies between participants? declared awareness of importance of problem posing and their lack of experience in this activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quaderni di Ricerca in Didattica - Mathematics

  • ISBN

  • ISSN

    1592-4424

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    307-316

  • Název nakladatele

    GRIM

  • Místo vydání

    Palermo

  • Místo konání akce

    Palermo

  • Datum konání akce

    22. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku