Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F13%3A00431354" target="_blank" >RIV/67985840:_____/13:00431354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
One of the attributes of a good level of the teacher?s subject didactic competence is their ability to pose problems. The results of presented study were gained in in-service primary school teacher training. On the case of fractions is shown that the development of the ability to pose problems appears to be a very productive motivational means, helping the teachers realize their possible deficits in the subject matter knowledge and motivating them to eliminate these deficits. The analysis of the problems posed by the teachers revealed discrepancies between participants? declared awareness of importance of problem posing and their lack of experience in this activity.
Název v anglickém jazyce
Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge
Popis výsledku anglicky
One of the attributes of a good level of the teacher?s subject didactic competence is their ability to pose problems. The results of presented study were gained in in-service primary school teacher training. On the case of fractions is shown that the development of the ability to pose problems appears to be a very productive motivational means, helping the teachers realize their possible deficits in the subject matter knowledge and motivating them to eliminate these deficits. The analysis of the problems posed by the teachers revealed discrepancies between participants? declared awareness of importance of problem posing and their lack of experience in this activity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quaderni di Ricerca in Didattica - Mathematics
ISBN
—
ISSN
1592-4424
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
307-316
Název nakladatele
GRIM
Místo vydání
Palermo
Místo konání akce
Palermo
Datum konání akce
22. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—