Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dovednost studentů učitelství biologie aplikovat teorii didaktických situaci při přípravě na výuku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382198" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382198 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/770/538" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/770/538</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dovednost studentů učitelství biologie aplikovat teorii didaktických situaci při přípravě na výuku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá teorií didaktických situací formulovanou pro didaktiku matematiky a možnostmi jejího využití v didaktice biologie. Prezentovaný výzkum zkoumá dovednost studentů učitelství biologie aplikovat danou teorii při přípravě na výuku. Tato dovednost byla posuzována na základě vytvořených příprav na výuku a na základě otázek, které si studenti při přípravách kladli a které písemně zaznamenávali. Data byla analyzována kvalitativně. Studenti dokázali tuto teorii velmi dobře aplikovat již při prvním seznámení s ní. Z tohoto důvodu ji doporučujeme k zařazení do kurzů didaktiky biologie.

  • Název v anglickém jazyce

    Skill of Future Biology Teachers to ApplyTheory of Didactical Situations in Preparationfor Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the theory of didactic situations formulated for the didactics ofmathematics and possibilities of its use in the didactics of biology. Research presented inthis paper examines the ability of pre-service biology teachers to apply aforementionedtheory in preparation for teaching. This skill was evaluated on the basis of the students&apos;written preparation for teaching and with regard to the questions they solved during thisprocess and they wrote down. The obtained data was analysed by qualitative approach.The results show that the students were able to apply this theory appropriately even attheir first encounter with it. For this reason we recommend it to be incorporated intocourses of didactics of biology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    48-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus