Dovednost studentů učitelství biologie aplikovat teorii didaktických situaci při přípravě na výuku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382198" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382198 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/770/538" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/770/538</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dovednost studentů učitelství biologie aplikovat teorii didaktických situaci při přípravě na výuku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá teorií didaktických situací formulovanou pro didaktiku matematiky a možnostmi jejího využití v didaktice biologie. Prezentovaný výzkum zkoumá dovednost studentů učitelství biologie aplikovat danou teorii při přípravě na výuku. Tato dovednost byla posuzována na základě vytvořených příprav na výuku a na základě otázek, které si studenti při přípravách kladli a které písemně zaznamenávali. Data byla analyzována kvalitativně. Studenti dokázali tuto teorii velmi dobře aplikovat již při prvním seznámení s ní. Z tohoto důvodu ji doporučujeme k zařazení do kurzů didaktiky biologie.
Název v anglickém jazyce
Skill of Future Biology Teachers to ApplyTheory of Didactical Situations in Preparationfor Teaching
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the theory of didactic situations formulated for the didactics ofmathematics and possibilities of its use in the didactics of biology. Research presented inthis paper examines the ability of pre-service biology teachers to apply aforementionedtheory in preparation for teaching. This skill was evaluated on the basis of the students'written preparation for teaching and with regard to the questions they solved during thisprocess and they wrote down. The obtained data was analysed by qualitative approach.The results show that the students were able to apply this theory appropriately even attheir first encounter with it. For this reason we recommend it to be incorporated intocourses of didactics of biology.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
48-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—