Genetics misconceptions of high school students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10432981" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10432981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Genetics misconceptions of high school students
Popis výsledku v původním jazyce
Genetics belongs to the most difficult biology topics with many misconceptions as it requires active connection of abstract terms on different levels (nucleus - cell - tissue - organism). We preliminarily mapped the most common genetics misconceptions of high school students in Czechia by a questionnaire. A very common misconception was that allele as a specific section of gene. Chromosome was mostly described only by its structure whereas DNA and gene by its function. It was fairly difficult for the students to describe the connection among three terms. We recommend to explicitly link all the different levels of organization, function and structure while teaching genetics.
Název v anglickém jazyce
Genetics misconceptions of high school students
Popis výsledku anglicky
Genetics belongs to the most difficult biology topics with many misconceptions as it requires active connection of abstract terms on different levels (nucleus - cell - tissue - organism). We preliminarily mapped the most common genetics misconceptions of high school students in Czechia by a questionnaire. A very common misconception was that allele as a specific section of gene. Chromosome was mostly described only by its structure whereas DNA and gene by its function. It was fairly difficult for the students to describe the connection among three terms. We recommend to explicitly link all the different levels of organization, function and structure while teaching genetics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVIII. Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
170-177
Název nakladatele
Faculty of Education, Charles University
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000728144300018