Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genetics misconceptions of high school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10432981" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10432981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Genetics misconceptions of high school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Genetics belongs to the most difficult biology topics with many misconceptions as it requires active connection of abstract terms on different levels (nucleus - cell - tissue - organism). We preliminarily mapped the most common genetics misconceptions of high school students in Czechia by a questionnaire. A very common misconception was that allele as a specific section of gene. Chromosome was mostly described only by its structure whereas DNA and gene by its function. It was fairly difficult for the students to describe the connection among three terms. We recommend to explicitly link all the different levels of organization, function and structure while teaching genetics.

  • Název v anglickém jazyce

    Genetics misconceptions of high school students

  • Popis výsledku anglicky

    Genetics belongs to the most difficult biology topics with many misconceptions as it requires active connection of abstract terms on different levels (nucleus - cell - tissue - organism). We preliminarily mapped the most common genetics misconceptions of high school students in Czechia by a questionnaire. A very common misconception was that allele as a specific section of gene. Chromosome was mostly described only by its structure whereas DNA and gene by its function. It was fairly difficult for the students to describe the connection among three terms. We recommend to explicitly link all the different levels of organization, function and structure while teaching genetics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVIII. Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    170-177

  • Název nakladatele

    Faculty of Education, Charles University

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300018