Metodika výuky politické geografie ve všeobecném vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10435946" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10435946 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika výuky politické geografie ve všeobecném vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním záměrem této metodiky je kvalifikovaným způsobem podpořit výuku politické geografie na všeobecně vzdělávacích školách. Jedná se o velmi živou, proměnlivou a mezioborovou problematiku, která má značný vzdělávací potenciál. Ambicí autorů je nabídnout širokou škálu možností výuky politické geografie, ze které si mohou učitelé vybírat podněty vhodné pro svoji osobní koncepci výuky. Publikace je adresována nejen učitelům zeměpisu na středních a popřípadě i základních školách. Snahou publikace je oslovit širší komunitu odborníků zabývajících se geografickým vzděláváním i na dalších pozicích, tj. akademické pracovníky působící na fakultách připravující budoucí učitele, pracovníky odborných organizací a ústavů připravujících vzdělávací standardy, testy či kurzy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a v neposlední řadě vysokoškolské studenty zapojené ve sledované problematice.
Název v anglickém jazyce
Methodology of political geography teaching in general education
Popis výsledku anglicky
The main purpose of this methodology is to support political geography teaching in general education in a qualified way. This is a very lively, changing and interdisciplinary issue that has considerable educational potential. The authors' ambition is to offer a wide range of opportunities for political geography teaching, from which teachers can choose suggestions suitable for their personal teaching concept. The publication is addressed not only to geography teachers at secondary and possibly also primary schools. The aim of the publication is to address a wider community of experts dealing with geographical education in other positions, i.e. academics working at faculties preparing future teachers, staff of professional organizations and institutes preparing educational standards, tests or courses of further education of pedagogical staff and last but not least university students involved in the introduced issue.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000195" target="_blank" >TL02000195: Aplikace poznatků současného výzkumu politické geografie ve výuce geografie a sociálně-vědních předmětů na středních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika výuky
Číslo předpisu
NPICR-182/2021/32-12
Technické parametry
Uživateli výsledků jsou aplikační garanti projektu TL02000195, učitelé geografie středních škol a další zájemci o řešená témata. V rámci projektu TAČR TL02000195 má výsledek přidělen identifikační číslo TL02000195-V1.
Ekonomické parametry
Metodika nabízí možnosti, jak podpořit výuku politické geografie na všeobecně vzdělávacích školách. Tento obor má značný vzdělávací potenciál, metodika proto umožňuje jeho plné využití a zapojení do výuky. Učitelé si mohou z nabídky v metodice vybírat podněty pro svoji osobní koncepci výuky, využít ji mohou i další zainteresovaní odborníci či studenti.
Označení certifikačního orgánu
Národní pedagogický institut České republiky
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů