Popularity of biology and selected topics from the perspective of Czech and Finnish students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10437983" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10437983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Popularity of biology and selected topics from the perspective of Czech and Finnish students
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of quantitative research solved by a questionnaire survey in Oulu, Finland and Prague. A total of 195 ninth graders from Prague and 178 ninth graders from Oulu took part in the survey. Results show that biology is significantly more popular with Finnish students than with Czech ones. The effect of some biology topics on students' interest in biology was also examined. According to statistical results, all topics contributed more to the interest of Finnish students in biology than to the interest of Czech students. Students enjoy biology the most thanks to the theme of the human body. Topics concerning ecology enhance students' interest in biology the least.
Název v anglickém jazyce
Popularity of biology and selected topics from the perspective of Czech and Finnish students
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of quantitative research solved by a questionnaire survey in Oulu, Finland and Prague. A total of 195 ninth graders from Prague and 178 ninth graders from Oulu took part in the survey. Results show that biology is significantly more popular with Finnish students than with Czech ones. The effect of some biology topics on students' interest in biology was also examined. According to statistical results, all topics contributed more to the interest of Finnish students in biology than to the interest of Czech students. Students enjoy biology the most thanks to the theme of the human body. Topics concerning ecology enhance students' interest in biology the least.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVIII (PBE 2020). Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
186-193
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000728144300020