Teaching methods and activation strategies from the lower-secondary school students’ perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10448831" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10448831 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching methods and activation strategies from the lower-secondary school students’ perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The effect of teaching methods and activation strategies on Czech and Finnish students' interest in biology classes was examined. The research tool was a questionnaire with 5-point Likert scale. Ninth graders from Czechia, Prague (n = 195) and Finland, Oulu (n = 178) attended in the research. Nonparametric statistical tests were used to evaluate the data. The research revealed the only significant difference, namely in excursions. Czech students require them distinctly more than Finnish. Educational implications in relation to international cooperation have been proposed, teachers can draw inspiration from the same materials or work on joint projects to encourage interest in biology classes.
Název v anglickém jazyce
Teaching methods and activation strategies from the lower-secondary school students’ perspective
Popis výsledku anglicky
The effect of teaching methods and activation strategies on Czech and Finnish students' interest in biology classes was examined. The research tool was a questionnaire with 5-point Likert scale. Ninth graders from Czechia, Prague (n = 195) and Finland, Oulu (n = 178) attended in the research. Nonparametric statistical tests were used to evaluate the data. The research revealed the only significant difference, namely in excursions. Czech students require them distinctly more than Finnish. Educational implications in relation to international cooperation have been proposed, teachers can draw inspiration from the same materials or work on joint projects to encourage interest in biology classes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. (PBE 2021) Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
104-113
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001328097100012