Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching methods and activation strategies from the lower-secondary school students’ perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10448831" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10448831 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching methods and activation strategies from the lower-secondary school students’ perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effect of teaching methods and activation strategies on Czech and Finnish students&apos; interest in biology classes was examined. The research tool was a questionnaire with 5-point Likert scale. Ninth graders from Czechia, Prague (n = 195) and Finland, Oulu (n = 178) attended in the research. Nonparametric statistical tests were used to evaluate the data. The research revealed the only significant difference, namely in excursions. Czech students require them distinctly more than Finnish. Educational implications in relation to international cooperation have been proposed, teachers can draw inspiration from the same materials or work on joint projects to encourage interest in biology classes.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching methods and activation strategies from the lower-secondary school students’ perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The effect of teaching methods and activation strategies on Czech and Finnish students&apos; interest in biology classes was examined. The research tool was a questionnaire with 5-point Likert scale. Ninth graders from Czechia, Prague (n = 195) and Finland, Oulu (n = 178) attended in the research. Nonparametric statistical tests were used to evaluate the data. The research revealed the only significant difference, namely in excursions. Czech students require them distinctly more than Finnish. Educational implications in relation to international cooperation have been proposed, teachers can draw inspiration from the same materials or work on joint projects to encourage interest in biology classes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. (PBE 2021) Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    104-113

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097100012