Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of potential accessibility models in decision-making on HSR routing: the case of Rapid Connections in Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10438727" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10438727 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41330/21:85297

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CmcP8Ef4u7" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CmcP8Ef4u7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23361980.2021.5" target="_blank" >10.14712/23361980.2021.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of potential accessibility models in decision-making on HSR routing: the case of Rapid Connections in Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to discuss regional impacts of high-speed railways on transportation accessibility. It investigates the potential changes in the transportation accessibility of Czech municipalities due to the planned construction of high-speed rail lines in Czechia. It considers two currently discussed variants of the high-speed rail line between Prague and Brno. We discuss the model of potential transportation accessibility and discuss its usability in the preparation and construction of high-speed rail line structures, and how it would affect the optimal route selection. We also present different methods of accessibility analyses in GIS applied to the case of Czechia and their presentation through map outputs.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of potential accessibility models in decision-making on HSR routing: the case of Rapid Connections in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to discuss regional impacts of high-speed railways on transportation accessibility. It investigates the potential changes in the transportation accessibility of Czech municipalities due to the planned construction of high-speed rail lines in Czechia. It considers two currently discussed variants of the high-speed rail line between Prague and Brno. We discuss the model of potential transportation accessibility and discuss its usability in the preparation and construction of high-speed rail line structures, and how it would affect the optimal route selection. We also present different methods of accessibility analyses in GIS applied to the case of Czechia and their presentation through map outputs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Geographica

  • ISSN

    0300-5402

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    108-119

  • Kód UT WoS článku

    000638262900009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105086905