Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examining change in migration strategies over the life course of international PhD students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10429487" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10429487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ckgEW~7mrR" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ckgEW~7mrR</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1332/175795921X16147616363118" target="_blank" >10.1332/175795921X16147616363118</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examining change in migration strategies over the life course of international PhD students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines PhD students&apos; migration plans and strategies, their development over time, and the circumstances of their potential or real return within the changing life course context. The research is based on a longitudinal qualitative study conducted over six years (2012-17) among 21 international PhD students coming from developing countries, studying in the Netherlands. Results are discussed in the context of a cultural shift and the migration-development nexus. We argue that: (1) strong feelings of responsibility towards both their family and the development of their country of origin are leading factors shaping their migration strategies; (2) specialisation of their research project and its applicability in the home country also importantly influences their return potential; and (3) an apparent moral responsibility towards the home society and a willingness to help countries of migratory origin was growing stronger over the observation time (in harmony with post-materialist values the informants gained when studying in the Netherlands) along the progressing life course, which creates a broad potential for brain gain.

  • Název v anglickém jazyce

    Examining change in migration strategies over the life course of international PhD students

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines PhD students&apos; migration plans and strategies, their development over time, and the circumstances of their potential or real return within the changing life course context. The research is based on a longitudinal qualitative study conducted over six years (2012-17) among 21 international PhD students coming from developing countries, studying in the Netherlands. Results are discussed in the context of a cultural shift and the migration-development nexus. We argue that: (1) strong feelings of responsibility towards both their family and the development of their country of origin are leading factors shaping their migration strategies; (2) specialisation of their research project and its applicability in the home country also importantly influences their return potential; and (3) an apparent moral responsibility towards the home society and a willingness to help countries of migratory origin was growing stronger over the observation time (in harmony with post-materialist values the informants gained when studying in the Netherlands) along the progressing life course, which creates a broad potential for brain gain.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Longitudinal and Life Course Studies [online]

  • ISSN

    1757-9597

  • e-ISSN

    1757-9597

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    263-285

  • Kód UT WoS článku

    000782449700005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129021036