Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kognitivní náročnost učebních úloh v zeměpise a matematice: prostor pro vzájemnou inspiraci?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10439820" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10439820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aW4DFo_1U4" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aW4DFo_1U4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kognitivní náročnost učebních úloh v zeměpise a matematice: prostor pro vzájemnou inspiraci?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učební úlohy jsou významnou a nedílnou součástí vzdělávacího procesu. Každý vyučovací předmět má pro tvorbu úloh jiné možnosti, preferuje jejich rozdílné funkce i kognitivní náročnost. Článek na základě podrobné analýzy kognitivní náročnosti učebních úloh v učebnicích zeměpisu a matematiky ukazuje, jak se od sebe úlohy odlišují a čím se mohou oba předměty vzájemně inspirovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive difficulty of learning tasks in geography and mathematics: space for mutual inspiration?

  • Popis výsledku anglicky

    Learning tasks are an important and integral part of the educational process. Each subject has different options for creating tasks, prefers their different functions and cognitive demands. Based on a detailed analysis of learning tasks in geography and mathematics textbooks, the article shows the differences between these two subjects and possibilities for mutual inspiration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    28-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus