Kognitivní náročnost učebních úloh v zeměpise a matematice: prostor pro vzájemnou inspiraci?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10439820" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10439820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aW4DFo_1U4" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aW4DFo_1U4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kognitivní náročnost učebních úloh v zeměpise a matematice: prostor pro vzájemnou inspiraci?
Popis výsledku v původním jazyce
Učební úlohy jsou významnou a nedílnou součástí vzdělávacího procesu. Každý vyučovací předmět má pro tvorbu úloh jiné možnosti, preferuje jejich rozdílné funkce i kognitivní náročnost. Článek na základě podrobné analýzy kognitivní náročnosti učebních úloh v učebnicích zeměpisu a matematiky ukazuje, jak se od sebe úlohy odlišují a čím se mohou oba předměty vzájemně inspirovat.
Název v anglickém jazyce
Cognitive difficulty of learning tasks in geography and mathematics: space for mutual inspiration?
Popis výsledku anglicky
Learning tasks are an important and integral part of the educational process. Each subject has different options for creating tasks, prefers their different functions and cognitive demands. Based on a detailed analysis of learning tasks in geography and mathematics textbooks, the article shows the differences between these two subjects and possibilities for mutual inspiration.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
28-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—