Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of the interactive animations in Science education and their impact on the students' motivation and knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10448720" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10448720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of the interactive animations in Science education and their impact on the students' motivation and knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article summarizes the results of research dealing with the influence of interdisciplinary interactive animations on the academic achievements and intrinsic motivation of students in the teaching of chemistry and biology. The main goal was to find out whether the use of the dynamic visualization tools (concretely interactive animations) leads to better results and higher motivation of students who work with them (experimental group) in comparison with students using static educational tools only (control group). Two types of questionnaires (MSLQ and IMI) and knowledge tests were used in the survey. The collected data were statistically processed and subsequently evaluated. The results manifested that students working with animations showed significantly higher motivation in the subject matter and achieved statistically better results.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of the interactive animations in Science education and their impact on the students' motivation and knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    The article summarizes the results of research dealing with the influence of interdisciplinary interactive animations on the academic achievements and intrinsic motivation of students in the teaching of chemistry and biology. The main goal was to find out whether the use of the dynamic visualization tools (concretely interactive animations) leads to better results and higher motivation of students who work with them (experimental group) in comparison with students using static educational tools only (control group). Two types of questionnaires (MSLQ and IMI) and knowledge tests were used in the survey. The collected data were statistically processed and subsequently evaluated. The results manifested that students working with animations showed significantly higher motivation in the subject matter and achieved statistically better results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. (PBE 2021) Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    144-153

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku