Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distant science practicals – COVID-19 experience from Czech lower secondary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10454803" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10454803 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LZ9UYGKCOE" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LZ9UYGKCOE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29333/ejmste/12795" target="_blank" >10.29333/ejmste/12795</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distant science practicals – COVID-19 experience from Czech lower secondary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study contributes to description of teaching changes resulting from COVID-19 epidemic. It focuses on online teaching of practical exercises in science subjects from pupils&apos; and teachers&apos; perspectives. Views on the distance learning of practical exercises were obtained from Czech lower-secondary school pupils (n=543) and science teachers (n=24). Most teachers conducted science practicum classes using a combination of synchronous and asynchronous methods and rated support from school management as rather adequate. Teachers assigned fewer hands-on activities, specifically experiments, observations, and activities resulting in a product, in distance teaching than in face-to-face lessons, although they rated them as the most useful. Pupils found experimentation and observation to be the most interesting and useful, followed by activities that result in a product (e.g., herbarium). Pupils generally preferred the present form of practical activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Distant science practicals – COVID-19 experience from Czech lower secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    This study contributes to description of teaching changes resulting from COVID-19 epidemic. It focuses on online teaching of practical exercises in science subjects from pupils&apos; and teachers&apos; perspectives. Views on the distance learning of practical exercises were obtained from Czech lower-secondary school pupils (n=543) and science teachers (n=24). Most teachers conducted science practicum classes using a combination of synchronous and asynchronous methods and rated support from school management as rather adequate. Teachers assigned fewer hands-on activities, specifically experiments, observations, and activities resulting in a product, in distance teaching than in face-to-face lessons, although they rated them as the most useful. Pupils found experimentation and observation to be the most interesting and useful, followed by activities that result in a product (e.g., herbarium). Pupils generally preferred the present form of practical activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education

  • ISSN

    1305-8215

  • e-ISSN

    1305-8223

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    em2212

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85150197443