Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primary school pupils' perception of the term local country and local region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10467970" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10467970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.24040/2023.9788055720494" target="_blank" >https://doi.org/10.24040/2023.9788055720494</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720494" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720494</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Vnímanie pojmov miestna krajina a miestny región žiakmi základných škôl

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Miestna krajina obklopuje ľudí od útleho detstva a ponúka im mnoho podnetov pre ich osobnostný rozvoj vrátane formovania ich emócií a hodnôt. Je veľmi dôležité venovať pozornosť tejto časti priestoru v geografickom vzdelávaní. V didaktickej terminológii nie je pojem miestna krajina jednoznačne vymedzený. Cieľom tohto príspevku je zhodnotiť vnímanie pojmu miestna krajina a miestny región samotnými žiakmi a zistiť ich vzťah k svojmu regiónu. Výskum bol založený na dotazníkovom prieskume žiakov (n = 8 653) nižšieho sekundárneho vzdelávania v Českej republike a na Slovensku. Výsledky ukazujú, že žiaci vnímajú tieto pojmy rozdielne. Miestnu krajinu vnímajú viac ako miestne okolie, zatiaľ čo región viac ako celý okres. Hrdosť žiakov na svoj región sa medzi jednotlivými regiónmi v Českej republike a na Slovensku výrazne líši a klesá s vekom. Žiaci sú zvyčajne najviac hrdí na prírodné prostredie svojho regiónu.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary school pupils' perception of the term local country and local region

  • Popis výsledku anglicky

    The local landscape surrounds a person from early childhood and offers him many stimuli for his personal development, including the formation of his emo-tions and values. It is very important to pay attention to this part of the space in geographical education. In didactic terminology the term local landscape is not un-ambiguous. The aim of the paper is to evaluate the perception of the concept of local landscape and local region by the pupils themselves and to find out their relationship to their region. Research was based on a questionnaire survey of pupils (n = 8,653) of lower secondary education in the Czechia and Slovakia. The results show that pupils perceive these terms differently. They perceive the local landscape more like the local surroundings, on the other hand, the region more like the entire district. Pupils&apos; pride in their region varies significantly in the individual regions of the Czechia and Slovakia and decreases with age. Pupils are usually most proud of the natural environment in their region.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Geografické štúdie

  • ISBN

    978-80-557-2049-4

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    58-69

  • Počet stran knihy

    127

  • Název nakladatele

    Katedra geografie a geológie Fakulty prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Kód UT WoS kapitoly