Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Identity as a Marketing Strategy for Breweries in Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10477875" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10477875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-39008-1_17" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-39008-1_17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-39008-1" target="_blank" >10.1007/978-3-031-39008-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Identity as a Marketing Strategy for Breweries in Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The intensification of globalization over the last few decades has generated a growing interest among inhabitants and businesses in regional environments and imageries. This includes the interest in regional food, such as the labelling and promotion of food tied to a specific place. The beer industry, in particular, offers comprehensive insights into the dynamics of producers&apos; usage of regional identity marketing strategies. In this chapter, we aim to evaluate the significance, conditions, and spatial distribution of regional identity marketing of breweries in Czechia, a traditional brewing country that has experienced several waves of upheaval in brewery structure and dynamics following globalization. To achieve this goal, we examined the websites and other modes of promotion of all active industrial and craft breweries to determine the exploitation of regional identity marketing in breweries&apos; narratives, names, slogans, logos, and labels. The findings indicate significant differences in the usage of regional identity among breweries across regions, confirming that both landscape value and historical regionalism influence the potential for regional marketing in the beer industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Identity as a Marketing Strategy for Breweries in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The intensification of globalization over the last few decades has generated a growing interest among inhabitants and businesses in regional environments and imageries. This includes the interest in regional food, such as the labelling and promotion of food tied to a specific place. The beer industry, in particular, offers comprehensive insights into the dynamics of producers&apos; usage of regional identity marketing strategies. In this chapter, we aim to evaluate the significance, conditions, and spatial distribution of regional identity marketing of breweries in Czechia, a traditional brewing country that has experienced several waves of upheaval in brewery structure and dynamics following globalization. To achieve this goal, we examined the websites and other modes of promotion of all active industrial and craft breweries to determine the exploitation of regional identity marketing in breweries&apos; narratives, names, slogans, logos, and labels. The findings indicate significant differences in the usage of regional identity among breweries across regions, confirming that both landscape value and historical regionalism influence the potential for regional marketing in the beer industry.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Geography of Beer: Policies, Perceptions, and Place

  • ISBN

    978-3-031-39007-4

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    215-226

  • Počet stran knihy

    429

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly