Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do secondary school students use the periodic table of elements: Preliminary eye tracking study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10483844" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10483844 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do secondary school students use the periodic table of elements: Preliminary eye tracking study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research aimed to study the ability to use the periodic table of elements (PTE) of university freshmen admitted to chemistry and non-chemistry science study programmes and reveal possible underlying factors. Students of chemistry-related programmes were comparably successful to students of chemistry-unrelated programmes. Eye tracking and retrospective think aloud (RTA) us to identify four groups based on their success and strategy. The results revealed major gaps in knowledge and understanding the basic principles of the PTE. We recommend emphasising the symbolism in the PTE, the periodic law and the laws it implies in upper secondary school teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    How do secondary school students use the periodic table of elements: Preliminary eye tracking study

  • Popis výsledku anglicky

    This research aimed to study the ability to use the periodic table of elements (PTE) of university freshmen admitted to chemistry and non-chemistry science study programmes and reveal possible underlying factors. Students of chemistry-related programmes were comparably successful to students of chemistry-unrelated programmes. Eye tracking and retrospective think aloud (RTA) us to identify four groups based on their success and strategy. The results revealed major gaps in knowledge and understanding the basic principles of the PTE. We recommend emphasising the symbolism in the PTE, the periodic law and the laws it implies in upper secondary school teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and other Activating Strategies and Issues in Science Education XX. Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    165-177

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097000018