How do secondary school students use the periodic table of elements: Preliminary eye tracking study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10483844" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10483844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How do secondary school students use the periodic table of elements: Preliminary eye tracking study
Popis výsledku v původním jazyce
This research aimed to study the ability to use the periodic table of elements (PTE) of university freshmen admitted to chemistry and non-chemistry science study programmes and reveal possible underlying factors. Students of chemistry-related programmes were comparably successful to students of chemistry-unrelated programmes. Eye tracking and retrospective think aloud (RTA) us to identify four groups based on their success and strategy. The results revealed major gaps in knowledge and understanding the basic principles of the PTE. We recommend emphasising the symbolism in the PTE, the periodic law and the laws it implies in upper secondary school teaching.
Název v anglickém jazyce
How do secondary school students use the periodic table of elements: Preliminary eye tracking study
Popis výsledku anglicky
This research aimed to study the ability to use the periodic table of elements (PTE) of university freshmen admitted to chemistry and non-chemistry science study programmes and reveal possible underlying factors. Students of chemistry-related programmes were comparably successful to students of chemistry-unrelated programmes. Eye tracking and retrospective think aloud (RTA) us to identify four groups based on their success and strategy. The results revealed major gaps in knowledge and understanding the basic principles of the PTE. We recommend emphasising the symbolism in the PTE, the periodic law and the laws it implies in upper secondary school teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and other Activating Strategies and Issues in Science Education XX. Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
165-177
Název nakladatele
Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001328097000018