Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411137" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989
Popis výsledku v původním jazyce
Vývoj kurikula chemie pro nižší sekundární vzdělávací systém v Česku od roku 1989 dosud nebyl zmapován. Nicméně toto kurikulum představuje základy chemického vzdělávání, a tím ovlivňuje budoucí pokrok žáků. V tomto článku jsou analyzovány změny ve vzdělávacích programech zaměřených na chemii, její vzdělávací cíle, předmět a hodinovou dotaci. Tyto informace jsou doplněny také přehledem učebnic chemie schválených v souladu s platným vzdělávacím programem v diskutovaném období. Celkem je uvedeno šest vzdělávacích programů a deset sad učebnic, které se ve školách v Česku stále používají. Změny kurikulárního rámce a následných dokumentů odrážejí vývoj vzdělávání žáků a podmínky práce učitelů na základních školách. Tyto informace mohou být základem pro výzkum v didaktice chemie a také východiskem probíhající kurikulární reformy.
Název v anglickém jazyce
Development of Chemistry Curriculum for Lower-secondary Education in Czechia after 1989
Popis výsledku anglicky
Development of chemistry curriculum for lower-secondary education system in Czechia since 1989 has not been mapped yet. Nevertheless, this curriculum represents the fundamentals of chemistry education and thus affects students' future progress. In this paper, changes in educational programmes focused on chemistry, its educational objectives, subject matter and hourly dotation are analysed. This information is also completed with an overview of chemistry textbooks approved in accordance with a valid educational programme in periods under discussion. Altogether, six educational programmes and ten sets of textbooks which are still being used in the schools in Czechia are introduced. The changes of curricular framework and subsequent documents reflect development of student education and conditions of lower-secondary teachers' work. This information may serve as a basis for chemistry education research and also contemporary curricular reform.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
114
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
366-369
Kód UT WoS článku
000531098900009
EID výsledku v databázi Scopus
—