Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411137" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vývoj kurikula chemie pro nižší sekundární vzdělávací systém v Česku od roku 1989 dosud nebyl zmapován. Nicméně toto kurikulum představuje základy chemického vzdělávání, a tím ovlivňuje budoucí pokrok žáků. V tomto článku jsou analyzovány změny ve vzdělávacích programech zaměřených na chemii, její vzdělávací cíle, předmět a hodinovou dotaci. Tyto informace jsou doplněny také přehledem učebnic chemie schválených v souladu s platným vzdělávacím programem v diskutovaném období. Celkem je uvedeno šest vzdělávacích programů a deset sad učebnic, které se ve školách v Česku stále používají. Změny kurikulárního rámce a následných dokumentů odrážejí vývoj vzdělávání žáků a podmínky práce učitelů na základních školách. Tyto informace mohou být základem pro výzkum v didaktice chemie a také východiskem probíhající kurikulární reformy.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Chemistry Curriculum for Lower-secondary Education in Czechia after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    Development of chemistry curriculum for lower-secondary education system in Czechia since 1989 has not been mapped yet. Nevertheless, this curriculum represents the fundamentals of chemistry education and thus affects students&apos; future progress. In this paper, changes in educational programmes focused on chemistry, its educational objectives, subject matter and hourly dotation are analysed. This information is also completed with an overview of chemistry textbooks approved in accordance with a valid educational programme in periods under discussion. Altogether, six educational programmes and ten sets of textbooks which are still being used in the schools in Czechia are introduced. The changes of curricular framework and subsequent documents reflect development of student education and conditions of lower-secondary teachers&apos; work. This information may serve as a basis for chemistry education research and also contemporary curricular reform.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    114

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    366-369

  • Kód UT WoS článku

    000531098900009

  • EID výsledku v databázi Scopus