Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What tasks are included in chemistry textbooks for lowersecondary schools: A qualitative view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433268" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433268 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/21:10433268

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What tasks are included in chemistry textbooks for lowersecondary schools: A qualitative view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main determinants of effective learning is the students&apos; activity. In this sense, learning tasks play a key role and affects the development of students&apos; chemical thinking and science literacy. Textbooks are a widely used didactic aids representing the most specific elaboration of the intended curriculum, including tasks. The aim of this contribution was to identify the main types of tasks in chemistry textbook for lower-secondary education in Czechia. A qualitative approach was chosen for this purpose and the main types of tasks were described. Tasks using experiments demonstrated by a teacher are typically included as a means of acquiring new knowledge, other tasks are mainly aimed at fixation of the subject matter.

  • Název v anglickém jazyce

    What tasks are included in chemistry textbooks for lowersecondary schools: A qualitative view

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main determinants of effective learning is the students&apos; activity. In this sense, learning tasks play a key role and affects the development of students&apos; chemical thinking and science literacy. Textbooks are a widely used didactic aids representing the most specific elaboration of the intended curriculum, including tasks. The aim of this contribution was to identify the main types of tasks in chemistry textbook for lower-secondary education in Czechia. A qualitative approach was chosen for this purpose and the main types of tasks were described. Tasks using experiments demonstrated by a teacher are typically included as a means of acquiring new knowledge, other tasks are mainly aimed at fixation of the subject matter.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    247-256

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300027