Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896244" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896244 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/21:00121900

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf" target="_blank" >https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33542/GC2021-1-04" target="_blank" >10.33542/GC2021-1-04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem systematické přehledové studie je popsat metodické přístupy k analýze učebních úloh v učebnicích geografie uplatňované v anglicky psané literatuře a syntetizovat související výzkumná zjištění. Po postupné selekci vyhledaných zdrojů bylo v konečné fázi analyzováno 13 studií. Z hlediska použitých metodik nejvíce převažují analýzy zaměřené na kategorizaci učebních úloh z hlediska jejich kognitivní náročnosti a z hlediska jejich potenciálu rozvíjet prostorové myšlení. Syntéza výsledků ukázala, že většina učebních úloh v učebnicích se vyznačuje nízkou kognitivní náročností, případně rozvíjí nejnižší kategorie prostorového myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on learning tasks in Geography textbooks: A review

  • Popis výsledku anglicky

    Although learning tasks are among the key components of Geography textbooks, they are not adequately addressed in research in Czechia and Slovakia. The aim of this study is to describe methodological approaches to the analysis of learning tasks in Geography textbooks applied in textbooks written in English and to synthesize related research findings. A systematic review study was applied to fulfil the objectives of the study. After gradual selection of the relevant sources, 13 studies were analyzed. The results show that within the methodologies used in the studies predominante the analyses of learning tasks which are focused on the categorization of tasks in terms of their cognitive demands and in terms of their potential to develop spatial thinking. The synthesis of the results showed that most learning tasks in textbooks are characterized by low cognitive intensity or develop the lowest categories of spatial thinking. In the light of research findings, we identify the desired di-rections of research of learning tasks in textbooks of geography and provide recommenda-tions for authors and publishers of textbooks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geographia Cassoviensis

  • ISSN

    1337-6748

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    56-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85110590363