Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce zeměpisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074323" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074323 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce zeměpisu
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvíjení kompetence k řešení problémů v současnosti představuje jeden ze základních cílů vzdělávání. Na příkladu zkoumání kvality učebních úloh publikace popisuje, zda a v jaké míře výuka zeměpisu na základních školách v Česku poskytuje žákům příležitosti řešit geografické problémy. První část knihy kromě jiného syntetizuje doposud izolované teoretické a empirické poznatky pedagogiky a psychologie týkající se didaktického využití řešení problémů. Ve druhé části knihy je popsán výzkum učebních úloh v učebnicích a ve výuce zeměpisu. Výsledky výzkumu jsou následně interpretovány na pozadí soudobých úvah o kvalitě (ve) vzdělávání. Kniha má ambici oslovit nejen čtenáře se zájmem o odpovědi na stanovené výzkumné otázky, ale klade si také za cíl přispět do diskuse o aktuálním stavu geografického vzdělávání a didaktiky geografie v Česku.
Název v anglickém jazyce
Opportunities for developing problem solving competence in geography textbooks and in geography instruction
Popis výsledku anglicky
The development of problem-solving competence currently represents one of the main aims of school education. Using an example of assessing the quality of learning tasks in geography textbooks and in geography instruction, the book describes whether and to what extent geography instruction in lower secondary schools in the Czech Republic provides pupils with opportunities to solve geographical problems. The first part of the book synthesizes previously isolated pedagogical and psychological theories andempirical findings related to the educational application of problem solving. In the second part of the book, a research study on learning tasks in textbooks and in geography instruction is presented. Research results are interpreted in the context of contemporary reflection on the quality in education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP059" target="_blank" >GPP407/12/P059: Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021076518
Počet stran knihy
210
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—