Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gradované úlohy v geografickém vzdělávání na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402NID" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402NID - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://info.geografickeulohy.cz/wp-content/uploads/2024/01/ODBORNA-KNIHA-TACR-FINAL-pro-tiskarnu.pdf" target="_blank" >https://info.geografickeulohy.cz/wp-content/uploads/2024/01/ODBORNA-KNIHA-TACR-FINAL-pro-tiskarnu.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gradované úlohy v geografickém vzdělávání na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace je rozdělena do 10 kapitol a zabývá se učebními úlohami v kontextu geografického vzdělávání na základní škole. Podstatnou část tvoří výzkumná zpráva k původnímu empirickému šetření týkající se užití on-line baterie gradovaných geografických úloh (kapitola 8). Prvních sedm kapitol tvoří širší i užší teoretický rámec tohoto výzkumného šetření, poslední dvě kapitoly pak představují implikaci tématu do pedagogické praxe v podobě navrhované koncepce geografického vzdělávání a hlavního aplikovaného výstupu projektu TAČR č. TL05000097 s názvem „Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku“ – on-line baterie gradovaných geografických úloh. Kniha se snaží poskytnout komplexní pohled na význam, strukturu a aplikaci učebních úloh v rámci geografického vzdělávání. V jednotlivých kapitolách se podrobněji zaměřuje se na cíle geografického vzdělávání, specifika geografické výuky na prvním stupni ZŠ, koncept geografických učebních úloh, gradaci úloh, diferenciaci a individualizaci výuky, aplikaci Bloomovy taxonomie, roli scaffoldingu. Podstatnou část tvoří původní empirické šetření týkající se toho, jak žáci pracovali s navrženou on-line baterií geografických úloh (vybírali, řešili a hodnotili úlohy). Poslední dvě kapitoly mají přesah do pedagogické praxe, když obsahují návrh (ukázku) koncepce geografického vzdělávání systematicky propojující nadoborové kompetence a oborový (geografický) obsah a také je zde stručně představen hlavní výstup projektu – on-line baterie geografických úloh, ke které existuje také samostatná metodická příručka. Publikace zdůrazňuje význam adaptivního přístupu v pedagogické praxi a chce jako celek přispět k hlubšímu porozumění problematiky gradovaných úloh (na pozadí geografického vzdělávání) a jejich potenciálu v edukačním procesu v kontextu učebního pokroku žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    Graded tasks in geography education at primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The book is divided into 10 chapters, addressing teaching tasks in the context of primary school geography education. It includes a significant research report on an empirical investigation into the use of an online set of graded geography tasks (Chapter 8). The first seven chapters provide both a broad and narrow theoretical framework for this research, while the last two chapters discuss the implications for pedagogical practice through the proposed geography education concept and the main applied outcome of the TAČR project No. TL05000097 titled "The importance of graded learning tasks in the development and diagnosis of knowledge in younger school-age pupils" - an online set of graded geography tasks. The book aims to offer a comprehensive understanding of the meaning, structure, and application of learning tasks in geography education, focusing on the objectives of geographic education, specifics of teaching geography at the primary level, the concept of geographic learning tasks, task gradation, differentiation and individualization in teaching, application of Bloom's taxonomy, and the role of scaffolding. A significant portion is devoted to an original empirical investigation on how students interacted with the online set of geography tasks (selection, solving, and evaluation). The final chapters connect with pedagogical practice, presenting a geography education concept that systematically links transdisciplinary competencies with disciplinary (geographic) content, and briefly introduces the project's main output - the online set of geographical tasks, which also comes with a separate methodological manual. The publication emphasizes the importance of an adaptive approach in teaching and aims to contribute to a deeper understanding of graded tasks in geography education and their potential in the educational process regarding students' learning progression.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000097" target="_blank" >TL05000097: Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7599-407-3

  • Počet stran knihy

    258

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy