České geografické kurikulum hodnocené revidovanou Bloomovou taxonomií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000955" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://icolle.mendelu.cz/icolle2013.php" target="_blank" >http://icolle.mendelu.cz/icolle2013.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
České geografické kurikulum hodnocené revidovanou Bloomovou taxonomií
Popis výsledku v původním jazyce
Text článku se věnuje vzdělávání a zvláště geografickému vzdělávání v České republice. Autor nabízí možné řešení proti tradičním a kritizovaným přístupům v geografickém vzdělávání ? encyklopedičnosti a mechanickému učení se faktům. Řešením může být používání ?vyšších pater? Revidované Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů spolu s tématy, která nabízí americký autor P. Gersmehl. Toto geografické vzdělávání je ověřováno v přípravě budoucích učitelů zeměpisu na katedře geografie Technické univerzity v Liberci. Studenti ověřují tyto poznatky jak v pedagogických praxích, tak také ve svých diplomových pracích.
Název v anglickém jazyce
Czech Geographical curriculum assessed by revised Bloom?s taxonomy.
Popis výsledku anglicky
The paper deals with education and geographical education especially in the Czech Republic. The author offers potential solution which is opposed to traditional and criticised model in geographical education - encyclopaedism and learning of facts. The solution of the learning problem is using higher levels of Revised Bloom's Taxonomy of Educational Objectives and geographical themes which are offered by American educator, P. Gersmehl. This model is used in preparation of teaching from the view of geography teachers at the Department of Geography, Technical University of Liberec. Students use their knowledge and experience during their pedagogical practice at schools as well as in writing of their diploma theses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2013
ISBN
978-80-7375-825-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
483-498
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
17. až 18.9.2013
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—