Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curiosity in geography education: A systematic review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138220" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://geografie.cz/media/pdf/geografie.2024.019.pdf" target="_blank" >https://geografie.cz/media/pdf/geografie.2024.019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37040/geografie.2024.019" target="_blank" >10.37040/geografie.2024.019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curiosity in geography education: A systematic review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Curiosity is a human quality manifested as the desire to discover new information, things, or experiences. The nature of the discipline of geography, as well as the diversity of geography education, offers a wide range of opportunities for the exercise of students’ curiosity. Geographical education highlights geographical thinking, which cannot be tackled without engaging with students’ curiosity. What do we know about student curiosity in geography educa- tion? Using a systematic review and hermeneutic content analysis, we investigate how scholars have defined curiosity and its importance in geography education, identifying four important areas of geography education closely related to the development of student curiosity: inquiry/ questioning, teaching with avatars, fieldwork, and learning with technology. We interpret these four areas in relation to applied geography, geographical thinking, and the roles of geography teachers. Research has shown that incorporating curiosity into geography education can change traditional perspectives on the use of technology, observation, and questioning.

  • Název v anglickém jazyce

    Curiosity in geography education: A systematic review

  • Popis výsledku anglicky

    Curiosity is a human quality manifested as the desire to discover new information, things, or experiences. The nature of the discipline of geography, as well as the diversity of geography education, offers a wide range of opportunities for the exercise of students’ curiosity. Geographical education highlights geographical thinking, which cannot be tackled without engaging with students’ curiosity. What do we know about student curiosity in geography educa- tion? Using a systematic review and hermeneutic content analysis, we investigate how scholars have defined curiosity and its importance in geography education, identifying four important areas of geography education closely related to the development of student curiosity: inquiry/ questioning, teaching with avatars, fieldwork, and learning with technology. We interpret these four areas in relation to applied geography, geographical thinking, and the roles of geography teachers. Research has shown that incorporating curiosity into geography education can change traditional perspectives on the use of technology, observation, and questioning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

    1212-0014

  • Svazek periodika

    129

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    411-434

  • Kód UT WoS článku

    001392286300002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85215087028