Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cramming Facts and Thinking Concepts: Instance of Preparation of Student Geography Teachers in Liberec

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001242" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cramming Facts and Thinking Concepts: Instance of Preparation of Student Geography Teachers in Liberec

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In general, geographical education is closed into two strands. First, in geographical content (knowledge), there are geographical facts on the one hand and on the other hand there is geographical thinking. Second, in geographical cognition there is rotelearning in behavioral strategy on the one hand and on the other hand meaningful learning in constructivist strategy. This study presents interactions into the two strands and it describes theoretical sources that comes from geography, geographical education and cognitive psychology and presents experience of the Liberec students, student geography teachers, and their preparation for their job. Access is laying on key courses, Classroom Management, Czech Geographical Curriculum and Geographical Exercises and Projects. In geographical projects, fieldworks and enquiry are preferred. Geographical (scientific) content is emphasized that is transferred into school geographical education.

  • Název v anglickém jazyce

    Cramming Facts and Thinking Concepts: Instance of Preparation of Student Geography Teachers in Liberec

  • Popis výsledku anglicky

    In general, geographical education is closed into two strands. First, in geographical content (knowledge), there are geographical facts on the one hand and on the other hand there is geographical thinking. Second, in geographical cognition there is rotelearning in behavioral strategy on the one hand and on the other hand meaningful learning in constructivist strategy. This study presents interactions into the two strands and it describes theoretical sources that comes from geography, geographical education and cognitive psychology and presents experience of the Liberec students, student geography teachers, and their preparation for their job. Access is laying on key courses, Classroom Management, Czech Geographical Curriculum and Geographical Exercises and Projects. In geographical projects, fieldworks and enquiry are preferred. Geographical (scientific) content is emphasized that is transferred into school geographical education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of International Geographical Education Online

  • ISSN

    2146-0353

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    261-280

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus