Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attractive geographical themes and topics from the perspective of students (2000−2021): A systematic review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126272" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://geografie.cz/online_first/geografie.2022.009/" target="_blank" >https://geografie.cz/online_first/geografie.2022.009/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37040/geografie.2022.009" target="_blank" >10.37040/geografie.2022.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attractive geographical themes and topics from the perspective of students (2000−2021): A systematic review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geographical themes and topics are some of the factors that influence the way geography is perceived by students. Geographical content can be key to geography’s appeal as a discipline and to improving its image to students and society. The aim of this systematic review is to identify geographical themes and topics that are attractive to students as well as the research methods that determined them. The studies were searched for through the Web of Science and Scopus using keywords. After setting the inclusion criteria (years, language, age of students), 12 relevant studies were identified. The results indicated that the topics of physical geography prevailed; natural hazards were mentioned the most because they directly affect humans’ lives. The students also enjoyed human geography topics. The themes and topics that were unpopular required abstract thinking or were not directly related to students’ everyday lives. This review emphasizes the students’ voices in geography education and provides insights regarding curriculum innovations in geography education.

  • Název v anglickém jazyce

    Attractive geographical themes and topics from the perspective of students (2000−2021): A systematic review

  • Popis výsledku anglicky

    Geographical themes and topics are some of the factors that influence the way geography is perceived by students. Geographical content can be key to geography’s appeal as a discipline and to improving its image to students and society. The aim of this systematic review is to identify geographical themes and topics that are attractive to students as well as the research methods that determined them. The studies were searched for through the Web of Science and Scopus using keywords. After setting the inclusion criteria (years, language, age of students), 12 relevant studies were identified. The results indicated that the topics of physical geography prevailed; natural hazards were mentioned the most because they directly affect humans’ lives. The students also enjoyed human geography topics. The themes and topics that were unpopular required abstract thinking or were not directly related to students’ everyday lives. This review emphasizes the students’ voices in geography education and provides insights regarding curriculum innovations in geography education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GEOGRAFIE

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

    2571-421X

  • Svazek periodika

    127

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    341-363

  • Kód UT WoS článku

    000915471800003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145609671