Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Seznámení s kvalitami německých učebnic zeměpisu Terra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00082971" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00082971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Seznámení s kvalitami německých učebnic zeměpisu Terra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Školní učebnice stále představují důležité didaktické pomůcky, jež se významně podílí na úspěchu vyučovacího procesu. Zorientovat se v nabídce aktuálních školních učebnic však může být obtížné i pro zkušené učitele. Článek proto usiluje o představení zahraničních učebnic Terra, jež jsou používány pro výuku zeměpisu na druhém stupni základní školy ve Spolkové republice Německo. Smyslem článku není odborná analýza, nýbrž zhodnocení zmiňovaných učebnic z hlediska nároků českého učitele. Chceme tak poukázatna pozitiva daných učebnic, které by mohly být zajímavé z hlediska promýšlení výuky a jsou tak hodné následování. Nejdříve je čtenář seznamován s obecnými charakteristikami posuzovaných učebnic. Následují postřehy týkající se jejich vybavenosti a dalších specifických vlastností, jež mohou napomáhat při učení žáků. Výklad je doplněn i konkrétními ukázkami z učebnic. Naznačována jsou také doporučení pro vzdělávací praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    The qualities of German geography textbooks Terra

  • Popis výsledku anglicky

    Textbooks are important didactical means, which still significantly influence success of a school instruction. The diversity of actual textbooks supply may however be demanding even for experienced teachers. The aim of this article therefore is to familiarize a reader with Terra geography textbooks which are used for instruction at lower secondary schools (ISCED 2) in Germany. The objective is to evaluate the textbooks from the Czech geography teachers´point of view. Thus highlighted are the merits of Terra textbooks which could be inspiring for planning of geography lessons and therefore are worthy of attention. In this manner the characteristics of the Terra textbooks are introduced. Then reflections related to didactical qualities of the textbooks which are supposed to promote pupils learning are described and also concrete examples are provided.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů