Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00043612" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00043612 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky dílčích analýz výzkumu učebnic regionálního zeměpisu pro základní školu v České republice. Seznamuje s metodikou hodnocení a s celkovou didaktickou vybaveností vybraných učebnic. Příspěvek nabízí odpověď na otázku: Jaká je didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu pro základní školy? Ve výzkumném souboru devíti učebnic regionálního zeměpisu pro ZŠ se ukázalo, že dosahují značných rozdílů v hodnotách koeficientu využití verbálních komponentů. Podstatně vyrovnanějšíje situace v případě hodnot koeficientu využití obrazových komponentů. Souhrnně lze konstatovat, že celková didaktická vybavenost zkoumaných učebnic je až na výjimky vyrovnaná a velice solidní. Nejvyšší míru vybavenosti vykazuje učebnice nakladatelstvíNová škola (75 %), naopak nejnižší učebnice nakladatelství České geografické společnosti (47,2 %). Článek vznikl jako součást výzkumu učebnic pro zeměpisu pro základní školy Katedry geografie
Název v anglickém jazyce
Didactic efficiency the textooks for regional geography
Popis výsledku anglicky
Text presents results analysis research textbooks regional geography for primary school. Summarises metodology, evaluation and didactic efficiency of choice textbooks. Benefit offers answer to question: What is didactic efficiency textbooks regional geography for primary school? In experimental set nine textbooks regional geography showed that the reach differences in values coefficient usage verbal components. Situation is well - balanced in the event of values coefficient usage visual components. Thedidactic potencionality surveyed textbooks is excepting reserve well - balanced and very fair. Best didactic efficiency school book was textbook publisher Nová škola (75 %), lowest didactic efficiency had textbook publisher Česká geografická společnost (47,2 %).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kurikulum a učebnice z pohľadu pedagogického výskumu
ISBN
978-80-8118-015-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
ŠPÚ
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—