Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00043612" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00043612 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje výsledky dílčích analýz výzkumu učebnic regionálního zeměpisu pro základní školu v České republice. Seznamuje s metodikou hodnocení a s celkovou didaktickou vybaveností vybraných učebnic. Příspěvek nabízí odpověď na otázku: Jaká je didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu pro základní školy? Ve výzkumném souboru devíti učebnic regionálního zeměpisu pro ZŠ se ukázalo, že dosahují značných rozdílů v hodnotách koeficientu využití verbálních komponentů. Podstatně vyrovnanějšíje situace v případě hodnot koeficientu využití obrazových komponentů. Souhrnně lze konstatovat, že celková didaktická vybavenost zkoumaných učebnic je až na výjimky vyrovnaná a velice solidní. Nejvyšší míru vybavenosti vykazuje učebnice nakladatelstvíNová škola (75 %), naopak nejnižší učebnice nakladatelství České geografické společnosti (47,2 %). Článek vznikl jako součást výzkumu učebnic pro zeměpisu pro základní školy Katedry geografie

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic efficiency the textooks for regional geography

  • Popis výsledku anglicky

    Text presents results analysis research textbooks regional geography for primary school. Summarises metodology, evaluation and didactic efficiency of choice textbooks. Benefit offers answer to question: What is didactic efficiency textbooks regional geography for primary school? In experimental set nine textbooks regional geography showed that the reach differences in values coefficient usage verbal components. Situation is well - balanced in the event of values coefficient usage visual components. Thedidactic potencionality surveyed textbooks is excepting reserve well - balanced and very fair. Best didactic efficiency school book was textbook publisher Nová škola (75 %), lowest didactic efficiency had textbook publisher Česká geografická společnost (47,2 %).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kurikulum a učebnice z pohľadu pedagogického výskumu

  • ISBN

    978-80-8118-015-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ŠPÚ

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku