Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of textbooks in lower secondary schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014HW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014HW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of textbooks in lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents research on textbook use conducted in lower secondary schools in Ostrava, in the Czech Republic. The main research aim was to identify the role the textbooks play in teaching and learning in lower secondary schools. The concept of therole of the textbook is discussed from several perspectives in this paper. The role of textbooks was empirically investigated from four viewpoints: prevalence of textbook use, textbook-based activities, the role of textbooks in students? homework, and textbook control. A total of 155 lessons across 20 classes were observed during English, History, Mathematics and Civics lessons and supplemented with individual semi-structured interviews with teachers and pair interviews with students. Textbooks were mainly used for activities based on text perception. Students largely ignored the textbooks for their homework. The teachers used the textbooks for various purposes: primarily as a resource for content and for assigning tasks and exercises

  • Název v anglickém jazyce

    The role of textbooks in lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents research on textbook use conducted in lower secondary schools in Ostrava, in the Czech Republic. The main research aim was to identify the role the textbooks play in teaching and learning in lower secondary schools. The concept of therole of the textbook is discussed from several perspectives in this paper. The role of textbooks was empirically investigated from four viewpoints: prevalence of textbook use, textbook-based activities, the role of textbooks in students? homework, and textbook control. A total of 155 lessons across 20 classes were observed during English, History, Mathematics and Civics lessons and supplemented with individual semi-structured interviews with teachers and pair interviews with students. Textbooks were mainly used for activities based on text perception. Students largely ignored the textbooks for their homework. The teachers used the textbooks for various purposes: primarily as a resource for content and for assigning tasks and exercises

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IARTEM e-Journal

  • ISSN

    1837-2104

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NO - Norské království

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    1-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus