Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ways of Using Textbooks and Digital Resources by Teachers and Students in the Lower Secondary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402KKV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402KKV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/tner/1268-tner2023/tner71/10615-tner2023102" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/tner/1268-tner2023/tner71/10615-tner2023102</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.23.71.1.02" target="_blank" >10.15804/tner.23.71.1.02</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ways of Using Textbooks and Digital Resources by Teachers and Students in the Lower Secondary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a research study on using teaching resources at lower secondary schools in the Moravian-Silesian Region. With regard to the massive inclusion of digital resources and learning materials of an electronic nature, the research aimed to find out which educational resources are used in teaching and how. The methods of use were deduced based on the activities the teachers induce in the lessons through these resources. A qualitatively oriented research design was used, based on in-depth semi-structured interviews with 15 lower secondary school teachers who had different lengths of experience and taught different subjects. It was found that all teachers still used the core textbook but supplemented it with other printed or digital textual resources. It was possible to describe how the teachers worked with textbooks and digital resources and capture specific styles in which they initiated instructional activities with printed and digital texts.

  • Název v anglickém jazyce

    Ways of Using Textbooks and Digital Resources by Teachers and Students in the Lower Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a research study on using teaching resources at lower secondary schools in the Moravian-Silesian Region. With regard to the massive inclusion of digital resources and learning materials of an electronic nature, the research aimed to find out which educational resources are used in teaching and how. The methods of use were deduced based on the activities the teachers induce in the lessons through these resources. A qualitatively oriented research design was used, based on in-depth semi-structured interviews with 15 lower secondary school teachers who had different lengths of experience and taught different subjects. It was found that all teachers still used the core textbook but supplemented it with other printed or digital textual resources. It was possible to describe how the teachers worked with textbooks and digital resources and capture specific styles in which they initiated instructional activities with printed and digital texts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    24-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85160743979