Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ: hybridizace a remixování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2001YZC" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2001YZC - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/issue/view/180/showToc" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/issue/view/180/showToc</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2019-3-5" target="_blank" >10.5817/SP2019-3-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ: hybridizace a remixování
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje empirický výzkum zaměřený na užívání výukových zdrojů ve výuce na 2. stupni ZŠ, jehož cílem bylo zjistit, jaké výukové zdroje používají učitelé ve výuce a k jakým účelům, a zda se liší účely užívání tištěných a digitálních zdrojů. Výzkum navazuje na kvantitativní šetření prováděné v letech 2008-2010, jehož výsledky potvrdily zásadní roli tištěné učebnice na 2. stupni ZŠ, zejména při utváření obsahu výuky. Vzhledem k pronikání digitálních technologií do všech úrovní vzdělávání vzniká otázka, zda tento závěr platí i po deseti letech, nebo zda došlo ke změnám. Design aktuálního výzkumu byl kvalitativní, založený na hloubkových rozhovorech s pěti učiteli. Data byla analyzována prostřednictvím typologické analýzy, která ukázala, že učitelé ve výzkumném souboru užívali zdroje dvěma základními styly, které se významně lišily tím, jaký druh primárního tištěného zdroje využívali a k jakým účelům.
Název v anglickém jazyce
Lower secondary school teachers use of printed and digital resources: Hybridization and Remixing
Popis výsledku anglicky
This paper reports on an empirical study on the use of teaching and learning resources in lower secondaryschools. The aim was to determine what teaching and learning resources lower secondary teachers use and forwhat purposes and if there is a difference in the purposes for using printed versus digital resources. This isfollow-up research to an earlier quantitative study conducted during 2008-2010 which confirmed the keyrole of printed textbooks, especially in developing the content of lessons. Due to the spread of digital technologies,the question emerged whether this conclusion is still valid. The design of the current research was qualitativeand based on in-depth interviews with five teachers. The data were analyzed by means of typological analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
2336-4521
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
111-129
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85075159711