Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ: hybridizace a remixování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2001YZC" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2001YZC - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/issue/view/180/showToc" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/issue/view/180/showToc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2019-3-5" target="_blank" >10.5817/SP2019-3-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ: hybridizace a remixování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje empirický výzkum zaměřený na užívání výukových zdrojů ve výuce na 2. stupni ZŠ, jehož cílem bylo zjistit, jaké výukové zdroje používají učitelé ve výuce a k jakým účelům, a zda se liší účely užívání tištěných a digitálních zdrojů. Výzkum navazuje na kvantitativní šetření prováděné v letech 2008-2010, jehož výsledky potvrdily zásadní roli tištěné učebnice na 2. stupni ZŠ, zejména při utváření obsahu výuky. Vzhledem k pronikání digitálních technologií do všech úrovní vzdělávání vzniká otázka, zda tento závěr platí i po deseti letech, nebo zda došlo ke změnám. Design aktuálního výzkumu byl kvalitativní, založený na hloubkových rozhovorech s pěti učiteli. Data byla analyzována prostřednictvím typologické analýzy, která ukázala, že učitelé ve výzkumném souboru užívali zdroje dvěma základními styly, které se významně lišily tím, jaký druh primárního tištěného zdroje využívali a k jakým účelům.

  • Název v anglickém jazyce

    Lower secondary school teachers use of printed and digital resources: Hybridization and Remixing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on an empirical study on the use of teaching and learning resources in lower secondaryschools. The aim was to determine what teaching and learning resources lower secondary teachers use and forwhat purposes and if there is a difference in the purposes for using printed versus digital resources. This isfollow-up research to an earlier quantitative study conducted during 2008-2010 which confirmed the keyrole of printed textbooks, especially in developing the content of lessons. Due to the spread of digital technologies,the question emerged whether this conclusion is still valid. The design of the current research was qualitativeand based on in-depth interviews with five teachers. The data were analyzed by means of typological analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    111-129

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85075159711