Level-of-Detail in Behaviour of Virtual Humans
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F06%3A00002141" target="_blank" >RIV/00216208:11320/06:00002141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Level-of-Detail in Behaviour of Virtual Humans
Popis výsledku v původním jazyce
An application featuring virtual humans is a program that simulates an artificial world inhabited by virtual people. Recently, only either small artificial worlds inhabited by a few complex virtual humans, or larger worlds with tens of humans, but performing only walking and crowding, are simulated. This is not surprising: a large world inhabited by complex virtual humans requires unreasonable amount of computational and memory resources. In this paper, we report on the project IVE, a common simulationframework for huge artificial worlds, pointing out the level-of-detail technique used at the behavioural level. The technique addresses the issue on reducing simulation demands by gradually decreasing simulation quality on unimportant places, while keeping the simulation plausible, with minimum scenic inconsistencies
Název v anglickém jazyce
Level-of-Detail in Behaviour of Virtual Humans
Popis výsledku anglicky
An application featuring virtual humans is a program that simulates an artificial world inhabited by virtual people. Recently, only either small artificial worlds inhabited by a few complex virtual humans, or larger worlds with tens of humans, but performing only walking and crowding, are simulated. This is not surprising: a large world inhabited by complex virtual humans requires unreasonable amount of computational and memory resources. In this paper, we report on the project IVE, a common simulationframework for huge artificial worlds, pointing out the level-of-detail technique used at the behavioural level. The technique addresses the issue on reducing simulation demands by gradually decreasing simulation quality on unimportant places, while keeping the simulation plausible, with minimum scenic inconsistencies
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET400300504" target="_blank" >1ET400300504: Realistická aplikace formálních metod v komponentových systémech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SOFSEM 2006: THEORY AND PRACTICE OF COMPUTER SCIENCE, PROCEEDINGS
ISBN
3-540-31198-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Merin
Datum konání akce
21. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—