Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation Level of Detail for Virtual Humans

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F07%3A00004605" target="_blank" >RIV/00216208:11320/07:00004605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation Level of Detail for Virtual Humans

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Graphical level of detail (LOD) is a set of techniques for coping with the issue of limited computational resources by reducing the graphical detail of the scene far from the observer. Simulation LOD reduces quality of the simulation at the places unseen. Contrary to graphical LOD, simulation LOD has been almost unstudied. As a part of our on-going effort on a large virtualstorytelling game populated by tens of complex virtual humans, we have developed and implemented a set of simulation LOD algorithmsfor simplifying virtual space and behaviour of virtual humans. The main feature of our technique is that it allows for several degrees of detail, i.e. for gradual varying of simulation quality. In this paper, we summarise the main lessons learned, introduce the prototype implementation called IVE and discuss the possibility of scaling our technique to other applications featuring virtual humans.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation Level of Detail for Virtual Humans

  • Popis výsledku anglicky

    Graphical level of detail (LOD) is a set of techniques for coping with the issue of limited computational resources by reducing the graphical detail of the scene far from the observer. Simulation LOD reduces quality of the simulation at the places unseen. Contrary to graphical LOD, simulation LOD has been almost unstudied. As a part of our on-going effort on a large virtualstorytelling game populated by tens of complex virtual humans, we have developed and implemented a set of simulation LOD algorithmsfor simplifying virtual space and behaviour of virtual humans. The main feature of our technique is that it allows for several degrees of detail, i.e. for gradual varying of simulation quality. In this paper, we summarise the main lessons learned, introduce the prototype implementation called IVE and discuss the possibility of scaling our technique to other applications featuring virtual humans.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4722

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000250108100001

  • EID výsledku v databázi Scopus