Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning objects, metadata and connected problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F07%3A10069718" target="_blank" >RIV/00216208:11320/07:10069718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning objects, metadata and connected problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the key problems of nowadays learning object repositories: interoperability on both national and international level, effective and efficient search with respect to real user's needs, sustainability and future development after cutoff financial support and other 'illnesses' of the existing learning object repositories. As an example of national effort on this field, and concrete model of possible solution, the authors (and main developers) present TELMAE Educational Portal and Learning Object Repository developed and provided by Charles University in Prague, that have been offered to the community of science teachers, educators and students in the Czech Republic since 2001. Learning object repository on Telmae EduPort offers not only its own objects but also an access to learning objects, collected by 6 Czech universities, participating in the project, and many other tools and services, serving to large community of teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning objects, metadata and connected problems

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the key problems of nowadays learning object repositories: interoperability on both national and international level, effective and efficient search with respect to real user's needs, sustainability and future development after cutoff financial support and other 'illnesses' of the existing learning object repositories. As an example of national effort on this field, and concrete model of possible solution, the authors (and main developers) present TELMAE Educational Portal and Learning Object Repository developed and provided by Charles University in Prague, that have been offered to the community of science teachers, educators and students in the Czech Republic since 2001. Learning object repository on Telmae EduPort offers not only its own objects but also an access to learning objects, collected by 6 Czech universities, participating in the project, and many other tools and services, serving to large community of teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4. ročník konference o elektronické podpoře výuky SCO 2007

  • ISBN

    978-80-210-4296-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Nakladatelství masarykovy University v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, Czech Republic

  • Datum konání akce

    30. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku