Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building virtual communities and virtual teams of science teachers - the case of Telmae

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A10069722" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:10069722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building virtual communities and virtual teams of science teachers - the case of Telmae

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As an example of national and international effort on this field, and concrete model of solution, the author presents TELMAE Virtual Community Environment (VCE) and Learning Object Repository (LOR), developed at Charles University in Prague. The virtualcommunity of teachers was built mainly within the frame of two large projects (SIP 2002-2005, app. 500 teachers, New Ways to Science Education, 2006-2008, app. 350). The Telmae virtual learning environment and community space consists of (1) gateway to Telmae online courses, (2) learning object repository LOR EDUPORT and (3) SCORM based 'unified gateway' to the large variety of learning objects at all Czech universities. The learning environment is surrounded by (4) virtual community of active subscribers and consultants, discussion forums and special interest groups. We also offer (5) special consultancy services -ATOS and (6) interactive environment, including remote and virtual laboratories, for physics teachers (Telmae ROL).

  • Název v anglickém jazyce

    Building virtual communities and virtual teams of science teachers - the case of Telmae

  • Popis výsledku anglicky

    As an example of national and international effort on this field, and concrete model of solution, the author presents TELMAE Virtual Community Environment (VCE) and Learning Object Repository (LOR), developed at Charles University in Prague. The virtualcommunity of teachers was built mainly within the frame of two large projects (SIP 2002-2005, app. 500 teachers, New Ways to Science Education, 2006-2008, app. 350). The Telmae virtual learning environment and community space consists of (1) gateway to Telmae online courses, (2) learning object repository LOR EDUPORT and (3) SCORM based 'unified gateway' to the large variety of learning objects at all Czech universities. The learning environment is surrounded by (4) virtual community of active subscribers and consultants, discussion forums and special interest groups. We also offer (5) special consultancy services -ATOS and (6) interactive environment, including remote and virtual laboratories, for physics teachers (Telmae ROL).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    LEARNING TO LIVE IN THE KNOWLEDGE SOCIETY

  • ISBN

    978-0-387-09728-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Milan, ITALY,2008

  • Místo konání akce

    Milan, Italy

  • Datum konání akce

    7. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000258396800057