Building virtual communities and virtual teams of science teachers - the case of Telmae
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A10069722" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:10069722 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Building virtual communities and virtual teams of science teachers - the case of Telmae
Popis výsledku v původním jazyce
As an example of national and international effort on this field, and concrete model of solution, the author presents TELMAE Virtual Community Environment (VCE) and Learning Object Repository (LOR), developed at Charles University in Prague. The virtualcommunity of teachers was built mainly within the frame of two large projects (SIP 2002-2005, app. 500 teachers, New Ways to Science Education, 2006-2008, app. 350). The Telmae virtual learning environment and community space consists of (1) gateway to Telmae online courses, (2) learning object repository LOR EDUPORT and (3) SCORM based 'unified gateway' to the large variety of learning objects at all Czech universities. The learning environment is surrounded by (4) virtual community of active subscribers and consultants, discussion forums and special interest groups. We also offer (5) special consultancy services -ATOS and (6) interactive environment, including remote and virtual laboratories, for physics teachers (Telmae ROL).
Název v anglickém jazyce
Building virtual communities and virtual teams of science teachers - the case of Telmae
Popis výsledku anglicky
As an example of national and international effort on this field, and concrete model of solution, the author presents TELMAE Virtual Community Environment (VCE) and Learning Object Repository (LOR), developed at Charles University in Prague. The virtualcommunity of teachers was built mainly within the frame of two large projects (SIP 2002-2005, app. 500 teachers, New Ways to Science Education, 2006-2008, app. 350). The Telmae virtual learning environment and community space consists of (1) gateway to Telmae online courses, (2) learning object repository LOR EDUPORT and (3) SCORM based 'unified gateway' to the large variety of learning objects at all Czech universities. The learning environment is surrounded by (4) virtual community of active subscribers and consultants, discussion forums and special interest groups. We also offer (5) special consultancy services -ATOS and (6) interactive environment, including remote and virtual laboratories, for physics teachers (Telmae ROL).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
LEARNING TO LIVE IN THE KNOWLEDGE SOCIETY
ISBN
978-0-387-09728-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Milan, ITALY,2008
Místo konání akce
Milan, Italy
Datum konání akce
7. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000258396800057