Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inženýrské vzdělávání - velká výzva pro softwarové inženýrství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00101248" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00101248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is generally accepted that software engineering shares many features with classical engineering disciplines like marketing issues, warranty and others. This fact can be also illustrated on the case of contemporary lack of IT students like in other engineering disciplines. The dynamics of software engineering and the requirement that IT should be widely used in other disciplines imply that IT professional should understand various knowledge domains and skills like but more intensively than in classical engineering disciplines. This ability is sometimes called versatility. It is difficult for teachers to teach it as they are induced to do research being typically fragmented into small research areas. We give examples when IT experts should behave likeclassical engineers and when software engineering specific skills are needed. An example is the solution of the problem of falling interests of young people to study engineering and science disciplines, software engineering inclusive. Th

  • Název v anglickém jazyce

    Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering

  • Popis výsledku anglicky

    It is generally accepted that software engineering shares many features with classical engineering disciplines like marketing issues, warranty and others. This fact can be also illustrated on the case of contemporary lack of IT students like in other engineering disciplines. The dynamics of software engineering and the requirement that IT should be widely used in other disciplines imply that IT professional should understand various knowledge domains and skills like but more intensively than in classical engineering disciplines. This ability is sometimes called versatility. It is difficult for teachers to teach it as they are induced to do research being typically fragmented into small research areas. We give examples when IT experts should behave likeclassical engineers and when software engineering specific skills are needed. An example is the solution of the problem of falling interests of young people to study engineering and science disciplines, software engineering inclusive. Th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science

  • ISBN

    978-0-7695-3131-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos, CA, USA

  • Místo konání akce

    Los Alamitos, CA, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000256524200076