Inženýrské vzdělávání - velká výzva pro softwarové inženýrství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00101248" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00101248 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering
Popis výsledku v původním jazyce
It is generally accepted that software engineering shares many features with classical engineering disciplines like marketing issues, warranty and others. This fact can be also illustrated on the case of contemporary lack of IT students like in other engineering disciplines. The dynamics of software engineering and the requirement that IT should be widely used in other disciplines imply that IT professional should understand various knowledge domains and skills like but more intensively than in classical engineering disciplines. This ability is sometimes called versatility. It is difficult for teachers to teach it as they are induced to do research being typically fragmented into small research areas. We give examples when IT experts should behave likeclassical engineers and when software engineering specific skills are needed. An example is the solution of the problem of falling interests of young people to study engineering and science disciplines, software engineering inclusive. Th
Název v anglickém jazyce
Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering
Popis výsledku anglicky
It is generally accepted that software engineering shares many features with classical engineering disciplines like marketing issues, warranty and others. This fact can be also illustrated on the case of contemporary lack of IT students like in other engineering disciplines. The dynamics of software engineering and the requirement that IT should be widely used in other disciplines imply that IT professional should understand various knowledge domains and skills like but more intensively than in classical engineering disciplines. This ability is sometimes called versatility. It is difficult for teachers to teach it as they are induced to do research being typically fragmented into small research areas. We give examples when IT experts should behave likeclassical engineers and when software engineering specific skills are needed. An example is the solution of the problem of falling interests of young people to study engineering and science disciplines, software engineering inclusive. Th
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
7th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science
ISBN
978-0-7695-3131-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Los Alamitos, CA, USA
Místo konání akce
Los Alamitos, CA, USA
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000256524200076