Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206275" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00206275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přestože fyzika i další přírodní vědy hrají důležitou roli v rozvoji moderní civilizace, v posledních letech je zaznamenáván pokles produkce lidských zdrojů v oblasti přírodních věd a technologií. Mezinárodní výzkum PISA, který se v roce 2006 zabýval zejména přírodovědnou gramotností, se zaměřil také na zjišťování postojů patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Informace o postojích žáků se získávaly jednak v rámci dotazníkového šetření, některé z otázek pak byly přímo součástí přírodovědných úloh. Postoje se zjišťovaly ve čtyřech oblastech: podpora vědeckého zkoumání, důvěra ve vlastní schopnosti v přírodních vědách, zájem o přírodní vědy a odpovědnost vůči zdrojům a životnímu prostředí. V článku jsou shrnuty nejdůležitější výsledky a uvedeny ukázky otázek z jednotlivých zkoumaných oblastí spolu s konkrétními výsledky žáků z České republiky, Slovenska, Finska, Japonska a celkovým průměrem pro země OECD.

  • Název v anglickém jazyce

    Students` attitudes to science - results of PISA 2006 research

  • Popis výsledku anglicky

    Students` attitudes play a significant role in their interest in, attention to, and response to science and technology. PISA 2006 has devoted significant attention to obtaining data on students` attitudes and engagement with science, both as part of science assessment and through separate questionnaires. Data on students` attitudes and engagement with science were gathered in four areas - support for scientific evidence, self-belief as science learners, interest in science and responsibility towards resources and environments. In the article are presented examples of some questions from particular areas with results of four of the participating countries - Czech Republic, Slovak Republic, Finland and Japan. There is a short overview of 15-year-olds` attitudes to science in the article, too.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus