Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206275" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00206275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006
Popis výsledku v původním jazyce
Přestože fyzika i další přírodní vědy hrají důležitou roli v rozvoji moderní civilizace, v posledních letech je zaznamenáván pokles produkce lidských zdrojů v oblasti přírodních věd a technologií. Mezinárodní výzkum PISA, který se v roce 2006 zabýval zejména přírodovědnou gramotností, se zaměřil také na zjišťování postojů patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Informace o postojích žáků se získávaly jednak v rámci dotazníkového šetření, některé z otázek pak byly přímo součástí přírodovědných úloh. Postoje se zjišťovaly ve čtyřech oblastech: podpora vědeckého zkoumání, důvěra ve vlastní schopnosti v přírodních vědách, zájem o přírodní vědy a odpovědnost vůči zdrojům a životnímu prostředí. V článku jsou shrnuty nejdůležitější výsledky a uvedeny ukázky otázek z jednotlivých zkoumaných oblastí spolu s konkrétními výsledky žáků z České republiky, Slovenska, Finska, Japonska a celkovým průměrem pro země OECD.
Název v anglickém jazyce
Students` attitudes to science - results of PISA 2006 research
Popis výsledku anglicky
Students` attitudes play a significant role in their interest in, attention to, and response to science and technology. PISA 2006 has devoted significant attention to obtaining data on students` attitudes and engagement with science, both as part of science assessment and through separate questionnaires. Data on students` attitudes and engagement with science were gathered in four areas - support for scientific evidence, self-belief as science learners, interest in science and responsibility towards resources and environments. In the article are presented examples of some questions from particular areas with results of four of the participating countries - Czech Republic, Slovak Republic, Finland and Japan. There is a short overview of 15-year-olds` attitudes to science in the article, too.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—