Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206546" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00206546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezinárodní výzkum PISA, který se v roce 2006 zabýval zejména přírodovědnou gramotností, se zaměřil také na zjišťování postojů patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Informace o postojích žáků se získávaly jednak v rámci dotazníkového šetření, některé zotázek pak byly přímo součástí přírodovědných úloh. Postoje se zjišťovaly ve čtyřech oblastech: podpora vědeckého zkoumání, důvěra ve vlastní schopnosti v přírodních vědách, zájem o přírodní vědy a odpovědnost vůči zdrojům a životnímu prostředí. V článkujsou shrnuty nejdůležitější výsledky a uvedeny ukázky otázek z jednotlivých zkoumaných oblastí spolu s konkrétními výsledky žáků z České republiky, Slovenska, Finska, Japonska a celkovým průměrem pro země OECD.

  • Název v anglickém jazyce

    Students` attitudes to science - results of PISA 2006 research

  • Popis výsledku anglicky

    Students` attitudes play a significant role in their interest in, attention to, and response to science and technology. PISA 2006 has devoted significant attention to obtaining data on students` attitudes and engagement with science, both as part of science assessment and through separate questionnaires. Data on students` attitudes and engagement with science were gathered in four areas - support for scientific evidence, self-belief as science learners, interest in science and responsibility towards resources and environments. In the article are presented examples of some questions from particular areas with results of four of the participating countries - Czech Republic, Slovak Republic, Finland and Japan. There is a short overview of 15-year-olds` attitudes to science in the article, too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy. Zborník referátov zo XVI. medzinárodnej konferencie DIDFYZ 2008

  • ISBN

    978-80-8094-496-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Fakulta prírodných vied Univerzity Konštantína Filozofa a Pobočka JSMF

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku