Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206365" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00206365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many research projects oriented on control mechanisms of virtual agents in videogames have emerged in recent years. However, this boost has not been accompanied with the emergence of toolkits supporting development of these projects, slowing down the progress in the field. Here, we present Pogamut 3, an open source platform for rapid development of behaviour for virtual agents embodied in a 3D environment of the Unreal Tournament 2004 videogame. Pogamut 3 is designed to support research as well as educational projects. The paper also briefly touches extensions of Pogamut 3; the ACT-R integration, the emotional model ALMA integration, support for control of avatars at the level of gestures, and a toolkit for developing educational scenarios concerning orientation in urban areas. These extensions make Pogamut 3 applicable beyond the domain of computer games.

  • Název v anglickém jazyce

    Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents

  • Popis výsledku anglicky

    Many research projects oriented on control mechanisms of virtual agents in videogames have emerged in recent years. However, this boost has not been accompanied with the emergence of toolkits supporting development of these projects, slowing down the progress in the field. Here, we present Pogamut 3, an open source platform for rapid development of behaviour for virtual agents embodied in a 3D environment of the Unreal Tournament 2004 videogame. Pogamut 3 is designed to support research as well as educational projects. The paper also briefly touches extensions of Pogamut 3; the ACT-R integration, the emotional model ALMA integration, support for control of avatars at the level of gestures, and a toolkit for developing educational scenarios concerning orientation in urban areas. These extensions make Pogamut 3 applicable beyond the domain of computer games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agents for Games and Simulations, Trends in Techniques, Concepts and Design

  • ISBN

    978-3-642-11197-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Německo

  • Místo konání akce

    Německo

  • Datum konání akce

    11. 5. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku