Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A periphery of Pogamut: from bots to agents and back again

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10105006" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10105006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/Gemrot_Pogamut_periphery_2011.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/Gemrot_Pogamut_periphery_2011.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A periphery of Pogamut: from bots to agents and back again

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite virtual characters from 3D videogames - also called bots - seem to be close relatives of intelligent software agents, the mechanisms of agent reasoning are only rarely applied in videogames. Why is this? One possible reason is the incompatibilitybetween representations used by agent decision making systems (DMS) and videogame worlds, as well as different handling of these representations. In recent years, we developed Pogamut, which is a toolkit for coupling videogame worlds with DMSs originating within the agent oriented research as well as other disciplines, allowing for controlling in-game characters by these DMSs. To this end, Pogamut features an interface bi-directionally bridging the "representational gap" between a game world and an external DMS. This paper conceptualises functionality of this interface based on our experience with connecting Pogamut to various game worlds, most notably Unreal Tournament 2004. We present a general abstract framework, which verbalises re

  • Název v anglickém jazyce

    A periphery of Pogamut: from bots to agents and back again

  • Popis výsledku anglicky

    Despite virtual characters from 3D videogames - also called bots - seem to be close relatives of intelligent software agents, the mechanisms of agent reasoning are only rarely applied in videogames. Why is this? One possible reason is the incompatibilitybetween representations used by agent decision making systems (DMS) and videogame worlds, as well as different handling of these representations. In recent years, we developed Pogamut, which is a toolkit for coupling videogame worlds with DMSs originating within the agent oriented research as well as other disciplines, allowing for controlling in-game characters by these DMSs. To this end, Pogamut features an interface bi-directionally bridging the "representational gap" between a game world and an external DMS. This paper conceptualises functionality of this interface based on our experience with connecting Pogamut to various game worlds, most notably Unreal Tournament 2004. We present a general abstract framework, which verbalises re

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6525

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    19-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus