Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to compare usability of techniques for the specification of virtual agents' behavior? An experimental pilot study with human subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10126374" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10126374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-32326-3_3" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-32326-3_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-32326-3_3" target="_blank" >10.1007/978-3-642-32326-3_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to compare usability of techniques for the specification of virtual agents' behavior? An experimental pilot study with human subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reactive or dynamic planning is currently the dominant paradigm for controlling virtual agents in 3D videogames. Various reactive planning techniques are employed in the videogame industry while many reactive planning systems and languages are being developed in the academia. Claims about benefits of different approaches are supported by the experience of videogame programmers and the arguments of researchers, but rigorous empirical data corroborating alleged advantages of different methods are lacking.Here, we present results of a pilot study in which we compare the usability of an academic technique designed for programming intelligent agents' behavior with the usability of an unaltered classical programming language. Our study seeks to replicate the situation of professional game programmers considering using an unfamiliar academic system for programming in-game agents. We engaged 30 computer science students attending a university course on virtual agents in two programming assign

  • Název v anglickém jazyce

    How to compare usability of techniques for the specification of virtual agents' behavior? An experimental pilot study with human subjects

  • Popis výsledku anglicky

    Reactive or dynamic planning is currently the dominant paradigm for controlling virtual agents in 3D videogames. Various reactive planning techniques are employed in the videogame industry while many reactive planning systems and languages are being developed in the academia. Claims about benefits of different approaches are supported by the experience of videogame programmers and the arguments of researchers, but rigorous empirical data corroborating alleged advantages of different methods are lacking.Here, we present results of a pilot study in which we compare the usability of an academic technique designed for programming intelligent agents' behavior with the usability of an unaltered classical programming language. Our study seeks to replicate the situation of professional game programmers considering using an unfamiliar academic system for programming in-game agents. We engaged 30 computer science students attending a university course on virtual agents in two programming assign

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7471

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7471

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    38-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus