Comparing Programming in POSH and GOAL A Comparative Study using Intelligent Virtual Agents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10173955" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10173955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/CAVE_2013_POSH_Goal_letter.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/CAVE_2013_POSH_Goal_letter.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparing Programming in POSH and GOAL A Comparative Study using Intelligent Virtual Agents
Popis výsledku v původním jazyce
A variety of agent programming languages have been proposed in the literature but only few comparative studies have be en performed to evaluate the strengths and weaknesses of these languages. In order to gain a better understanding of the programming features and the use of these features by programmers it is imperative to perform studies on various programming tasks in these languages. Such studies advance our knowledge of the benefits of using agent-oriented languages and may contribute positively tothe evolution of these languages. In this paper we report on a study that compares the performance of programmers on tasks that use the agent programming frameworks Goal and POSH. The aim of the study was to investigate any differences in usability of the frameworks as well as to study differences between novice and more advanced programmers using either framework. As POSH requires Java programming experience, we expected novice POSH programmers to perform better on the tasks than novic
Název v anglickém jazyce
Comparing Programming in POSH and GOAL A Comparative Study using Intelligent Virtual Agents
Popis výsledku anglicky
A variety of agent programming languages have been proposed in the literature but only few comparative studies have be en performed to evaluate the strengths and weaknesses of these languages. In order to gain a better understanding of the programming features and the use of these features by programmers it is imperative to perform studies on various programming tasks in these languages. Such studies advance our knowledge of the benefits of using agent-oriented languages and may contribute positively tothe evolution of these languages. In this paper we report on a study that compares the performance of programmers on tasks that use the agent programming frameworks Goal and POSH. The aim of the study was to investigate any differences in usability of the frameworks as well as to study differences between novice and more advanced programmers using either framework. As POSH requires Java programming experience, we expected novice POSH programmers to perform better on the tasks than novic
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings Agents for Games and Simulations
ISBN
978-1-4503-1993-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
94-112
Název nakladatele
IFAAMAS
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Saint Paul, Minnesota, USA
Datum konání akce
6. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—