Wind tunel modeling of contaminant spreadining at an intersection depemding of the approach flow direction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207362" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wind tunel modeling of contaminant spreadining at an intersection depemding of the approach flow direction
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this study is physical modelling of emissions from vehicle exhausts in street canyons within an urban area. The influence of the approach flow direction on contaminant spreading from the vehicle traffic is studied in wind tunnel. The requirements of the similarity of a real atmospheric boundary layer and a model boundary layer in the wind tunnel are satisfied. For several flow directions mean velocity fields and concentration fields are measured within street canyon intersection insidesymmetrical urban built-up area. Scalar fluxes are computed from measured data to quantify pollutant spreading. Results of the experiment show a significant sensitivity of the mean velocity field at an intersection on the approach flow direction. The approach flow extensively influence contaminant spreading within the built-up area and therefore intensity of street canyons ventilation vary with the approach flow direction.
Název v anglickém jazyce
Wind tunel modeling of contaminant spreadining at an intersection depemding of the approach flow direction
Popis výsledku anglicky
The objective of this study is physical modelling of emissions from vehicle exhausts in street canyons within an urban area. The influence of the approach flow direction on contaminant spreading from the vehicle traffic is studied in wind tunnel. The requirements of the similarity of a real atmospheric boundary layer and a model boundary layer in the wind tunnel are satisfied. For several flow directions mean velocity fields and concentration fields are measured within street canyon intersection insidesymmetrical urban built-up area. Scalar fluxes are computed from measured data to quantify pollutant spreading. Results of the experiment show a significant sensitivity of the mean velocity field at an intersection on the approach flow direction. The approach flow extensively influence contaminant spreading within the built-up area and therefore intensity of street canyons ventilation vary with the approach flow direction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental fluid mechanics
ISBN
978-80-7372-538-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technical University of Liberec
Místo vydání
Czech republic
Místo konání akce
Czech republic
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—