Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are educational computer micro-games engaging and effective for knowledge acquisition at high-schools? A quasi-experimental study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10103400" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10103400 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985823:_____/11:00371672

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131511000881" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131511000881</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2011.04.007" target="_blank" >10.1016/j.compedu.2011.04.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are educational computer micro-games engaging and effective for knowledge acquisition at high-schools? A quasi-experimental study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate learning effects of a micro-game on the topic of animal training that can be played with a teacher''s guidance as a supplement after a traditional expository lecture. The game''s purpose is to reinforce and integrate part of the knowledgelearnt during the lecture. Each class was divided to two groups randomly. After an expository lecture, the game group played a game called Orbis Pictus Bestialis while the control group received an extra lecture that used media-rich materials. We investigated the immediate and one month delayed effects of the game on students'' knowledge. The results showed that a) the game-playing is comparable to the traditional form of teaching concerning immediate knowledge gains and has a significant medium positive effect size regarding retention, b) the game-playing is not detrimental to information transmitted in the expository lecture but not strengthened by the game.

  • Název v anglickém jazyce

    Are educational computer micro-games engaging and effective for knowledge acquisition at high-schools? A quasi-experimental study

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate learning effects of a micro-game on the topic of animal training that can be played with a teacher''s guidance as a supplement after a traditional expository lecture. The game''s purpose is to reinforce and integrate part of the knowledgelearnt during the lecture. Each class was divided to two groups randomly. After an expository lecture, the game group played a game called Orbis Pictus Bestialis while the control group received an extra lecture that used media-rich materials. We investigated the immediate and one month delayed effects of the game on students'' knowledge. The results showed that a) the game-playing is comparable to the traditional form of teaching concerning immediate knowledge gains and has a significant medium positive effect size regarding retention, b) the game-playing is not detrimental to information transmitted in the expository lecture but not strengthened by the game.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers and Education

  • ISSN

    0360-1315

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1971-1988

  • Kód UT WoS článku

    000294099000012

  • EID výsledku v databázi Scopus