Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playing educational micro-games at high schools: Individually or collectively?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313778" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313778 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985823:_____/15:00451794 RIV/00216208:11210/15:10313778

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2015.02.025" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2015.02.025</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2015.02.025" target="_blank" >10.1016/j.chb.2015.02.025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing educational micro-games at high schools: Individually or collectively?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effectivity of learning by playing serious games is increasingly subject to research, but information about how these games should actually be used in classes is limited. In this explorative study with between-subject design (N = 166; high school students), we investigated the effectivity of playing two different micro-games in two different ways. After an expository lecture, either students played a game individually at computers ("individual play"), or the teacher played it, while showing it to the class on a projector and prompting the students on how to proceed with the game ("collective play"). Results indicated that the two modes of play were nearly comparable as concerns immediate and one month delayed learning gains, as well as subjective evaluation of educational experience. There were only two notable differences. First, immediate test scores for factual questions, but not transfer questions, for one of the games were higher for the individual play (medium effect size). S

  • Název v anglickém jazyce

    Playing educational micro-games at high schools: Individually or collectively?

  • Popis výsledku anglicky

    The effectivity of learning by playing serious games is increasingly subject to research, but information about how these games should actually be used in classes is limited. In this explorative study with between-subject design (N = 166; high school students), we investigated the effectivity of playing two different micro-games in two different ways. After an expository lecture, either students played a game individually at computers ("individual play"), or the teacher played it, while showing it to the class on a projector and prompting the students on how to proceed with the game ("collective play"). Results indicated that the two modes of play were nearly comparable as concerns immediate and one month delayed learning gains, as well as subjective evaluation of educational experience. There were only two notable differences. First, immediate test scores for factual questions, but not transfer questions, for one of the games were higher for the individual play (medium effect size). S

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers in Human Behavior

  • ISSN

    0747-5632

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July 2015

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    682-694

  • Kód UT WoS článku

    000353730000074

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84924384832