Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of an Online Escape Room in the High School Chemistry Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10467982" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10467982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of an Online Escape Room in the High School Chemistry Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Escape rooms are popular among young people. Teachers recognized their motivational potential and tried to transfer them into an online environment. They learned how to prepare them during a lockdown and used them in their subjects. The author of this contribution was one of them. She did 4 digital games, three of them in chemistry subject. The online chemical game &quot;Found Diary&quot; was intended for 17(18) years old students in the last months of the second year or at the beginning of the third year of high school. It was tested with two classes, improved, and tested again with another two classes. Students saw it as a motivational tool for effective repeating and for fixing their knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of an Online Escape Room in the High School Chemistry Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Escape rooms are popular among young people. Teachers recognized their motivational potential and tried to transfer them into an online environment. They learned how to prepare them during a lockdown and used them in their subjects. The author of this contribution was one of them. She did 4 digital games, three of them in chemistry subject. The online chemical game &quot;Found Diary&quot; was intended for 17(18) years old students in the last months of the second year or at the beginning of the third year of high school. It was tested with two classes, improved, and tested again with another two classes. Students saw it as a motivational tool for effective repeating and for fixing their knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XX.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    155-164

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku