Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úloha motivace žáků v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10416136" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10416136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cHexC07DTQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cHexC07DTQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úloha motivace žáků v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogický experiment byl zvolen jako nástroj ke zjištění úlohy motivace žáků v badatelsky orientované výuce. Experiment byl uskutečněn ve dvou paralelních třídách gymnázia. Jedna třída byla experimentální a druhá kontrolní skupina. V obou třídách bylo vyučováno stejné téma. V jedné třídě byla odučeno metodou BOV. V druhé třídě pak klasickým způsobem - frontální výukou s důrazem na motivační úvod. V obou třídách byl zadán pre-test i post-test a výsledky obou testů byly analyzovány. První výsledky ukazují, že mezi oběma skupinami, experimentální a kontrolní, nejsou žádné významné rozdíly. Na základě těchto výsledků odhadujeme, že motivace hraje v metodě BOV klíčkovou roli.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of pupils' motivation in inquiry based science education

  • Popis výsledku anglicky

    A pedagogical experiment was chosen as a tool for determining the role of students&apos; motivation in IBSE. This experiment was carried out at two parallel classes of general high school - one of them being the experimental group and the other the control group. Students in both groups studied the same subject matter. One class was taught with the support IBSE method of teaching whereas the other class was taught in a classical way (frontal teaching) with a focus on motivational introduction. Students in both classes completed a pre-test and a post-test and the results of these tests were analysed. The first partial results of this experiment show that there aren&apos;t any significant differences between the experimental and the control group. Based on these results, it is estimated that motivation plays a key role in IBSE method of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biológia, ekológia, chémia

  • ISSN

    1338-1024

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    4-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus