Úloha motivace žáků v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10416136" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10416136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cHexC07DTQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cHexC07DTQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úloha motivace žáků v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogický experiment byl zvolen jako nástroj ke zjištění úlohy motivace žáků v badatelsky orientované výuce. Experiment byl uskutečněn ve dvou paralelních třídách gymnázia. Jedna třída byla experimentální a druhá kontrolní skupina. V obou třídách bylo vyučováno stejné téma. V jedné třídě byla odučeno metodou BOV. V druhé třídě pak klasickým způsobem - frontální výukou s důrazem na motivační úvod. V obou třídách byl zadán pre-test i post-test a výsledky obou testů byly analyzovány. První výsledky ukazují, že mezi oběma skupinami, experimentální a kontrolní, nejsou žádné významné rozdíly. Na základě těchto výsledků odhadujeme, že motivace hraje v metodě BOV klíčkovou roli.
Název v anglickém jazyce
Role of pupils' motivation in inquiry based science education
Popis výsledku anglicky
A pedagogical experiment was chosen as a tool for determining the role of students' motivation in IBSE. This experiment was carried out at two parallel classes of general high school - one of them being the experimental group and the other the control group. Students in both groups studied the same subject matter. One class was taught with the support IBSE method of teaching whereas the other class was taught in a classical way (frontal teaching) with a focus on motivational introduction. Students in both classes completed a pre-test and a post-test and the results of these tests were analysed. The first partial results of this experiment show that there aren't any significant differences between the experimental and the control group. Based on these results, it is estimated that motivation plays a key role in IBSE method of teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
4-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—