Development of Scientific Literacy by Using Inquary-based Science Education in Chemistry Classes in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10391089" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10391089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Scientific Literacy by Using Inquary-based Science Education in Chemistry Classes in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The inquiry-based science education (IBSE) is considered a useful method to overcome the current limitation in science education in the Czech Republic. Based on the PISA 2015 results, the education in the Czech Republic is too theoretical and with limited opportunities to de-velop pupils' competencies and literacies. IBSE has the potential to improve the scientific literacy of pupils as well as to increase pupils' interest and internal motivation towards science subjects. Within the paper, one Chemistry lab-class taught by IBSE method is described.
Název v anglickém jazyce
Development of Scientific Literacy by Using Inquary-based Science Education in Chemistry Classes in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The inquiry-based science education (IBSE) is considered a useful method to overcome the current limitation in science education in the Czech Republic. Based on the PISA 2015 results, the education in the Czech Republic is too theoretical and with limited opportunities to de-velop pupils' competencies and literacies. IBSE has the potential to improve the scientific literacy of pupils as well as to increase pupils' interest and internal motivation towards science subjects. Within the paper, one Chemistry lab-class taught by IBSE method is described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Вектор развития современного естественнонаучного образования - Сборник трудов Международной научно-практической конференции (Směr rozvoje současného přírodovědného vzdělávání - sborník prací)
ISBN
978-5-907091-47-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
86-88
Název nakladatele
North-Eastern Federal University in Yakutsk
Místo vydání
Kirov
Místo konání akce
Jakutsk
Datum konání akce
12. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—