Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research on effectiveness of inquiry-based instruction among students in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886924" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.109" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.109</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.109" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.109</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research on effectiveness of inquiry-based instruction among students in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the possibilities of using inquiry-based instruction, in particular its application in science classes for fifteen-year-old pupils in a real teaching process. In the paper introduction the definition of IBSE (Inquiry-Based Science Education) from the perspective of didactics of different scientific disciplines and with respect to educational psychology is presented. The authors also discuss theoretical foundations of IBSE and the development of ideas and theoretical paradigms reflected in IBSE. Attention is also paid to the curricular aspects related to the elements of IBSE. The last chapter of the paper is devoted to analysing the possibilities and limits of expansion of IBSE in everyday school practice. Furthermore, in the paperthe results of a research study on experimental verification of the effectiveness of IBSE in everyday educational practice are presented. The survey included 650 Czech school pupils aged 15. Pupils were divided into experimental and contr

  • Název v anglickém jazyce

    Research on effectiveness of inquiry-based instruction among students in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the possibilities of using inquiry-based instruction, in particular its application in science classes for fifteen-year-old pupils in a real teaching process. In the paper introduction the definition of IBSE (Inquiry-Based Science Education) from the perspective of didactics of different scientific disciplines and with respect to educational psychology is presented. The authors also discuss theoretical foundations of IBSE and the development of ideas and theoretical paradigms reflected in IBSE. Attention is also paid to the curricular aspects related to the elements of IBSE. The last chapter of the paper is devoted to analysing the possibilities and limits of expansion of IBSE in everyday school practice. Furthermore, in the paperthe results of a research study on experimental verification of the effectiveness of IBSE in everyday educational practice are presented. The survey included 650 Czech school pupils aged 15. Pupils were divided into experimental and contr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2015 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-45-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    841-848

  • Název nakladatele

    SGEM

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Sofia, BG

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku