Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011660" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011660 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá analýzou limitů a možností zavádění a šíření badatelsky orientovaného vyučování (= BOV) do škol v České republice. Vysvětluje (a) pojem badatelské vyučování, (b) proč je BOV potřebné do škol zavádět a užívat pro vzdělávání přírodním vědám a (c) zběžně charakterizuje situaci užívání BOV ve světě. Jsou zde zároveň vymezeny nároky BOV a pojmenovány a diskutovány omezení jeho zavádění do škol v oblasti: (a) obsahu pedagogiky, didaktiky a metodiky biologie ve studijních programech studentů učitelství přírodopisu, resp. biologie, (b) ?tlaku? na vzdělavatele učitelů, (c) připravenosti učitelů, (d) vybavenosti škol a (e) vnějšího rámce vzdělávání. Zmiňuje rovněž možné vzdělávací riziko zavádění BOV v souvislosti s jeho nároky. Článek doporučuje neotálet se zaváděním BOV a s proškolováním nositelů této pedagogické změny. Uvádí také příklady zdrojů inspirace pro BOV, navrhuje organizační model jeho zavádění v ČR a zběžně se zabývá i otázkou jeho podpory.

  • Název v anglickém jazyce

    Limits and chances for implementation of inquiry based science and biology education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with an analysis of limits and possibilities of inquiry based science education (= IBSE) implementation and dissemination to schools in the Czech Republic. It explains (a) the term inquiry based education, (b) necessity of implementation and use of IBSE for science education at present, and (c) briefly characterizes a state of IBSE implementation world wide. There are here also defined demands on IBSE and classified and discussed constraints for its implementation in the following areas: (a) contents of pedagogy, didactics and teaching methodology of science or biology education, (b) a ?pressure? on teacher educators, (c) results of teacher preparation, (d) laboratory equipment at schools, (e) outer outlines and relationships ofeducation. A risk of IBSE implementation for education results is discussed in the relationship to its demands too. This contribution recommends to implement IBSE and to prepare teachers for such implementation immediately. It presents a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování (DiBi 2010). Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010, Jihočeská univerzita, České Budějovice

  • ISBN

    978-80-7394-210-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku