Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ESTABLISHing Students' Interests in Everyday Science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10288030" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10288030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/198-profits-and-limitations-of-inquiry-based-science-education-the-monograph1" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/198-profits-and-limitations-of-inquiry-based-science-education-the-monograph1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ESTABLISHing Students' Interests in Everyday Science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with European project ESTABLISH, in particular with its objectives, methodology and selected outcomes. The ESTABLISH is a four year European project finishing in year 2014. The consortium with more than 60 partners from 11 countries worked on encouraging and implementing inquiry-based approach to science education for second level students across Europe by bringing together the specific key stakeholders in science education. Science education researchers, teacher educators, scientific and industrial communities, policy makers and parents were involved in a process creating more authentic learning environment for students and teachers in science education. The innovation in classroom practice was achieved by focusing on two aspects: (1) preparation of appropriate teaching and learning inquiry based science education (IBSE) units and (2) support of IBSE itself and developed IBSE units for both in-service and pre-service teachers. All materials created within projec

  • Název v anglickém jazyce

    ESTABLISHing Students' Interests in Everyday Science

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with European project ESTABLISH, in particular with its objectives, methodology and selected outcomes. The ESTABLISH is a four year European project finishing in year 2014. The consortium with more than 60 partners from 11 countries worked on encouraging and implementing inquiry-based approach to science education for second level students across Europe by bringing together the specific key stakeholders in science education. Science education researchers, teacher educators, scientific and industrial communities, policy makers and parents were involved in a process creating more authentic learning environment for students and teachers in science education. The innovation in classroom practice was achieved by focusing on two aspects: (1) preparation of appropriate teaching and learning inquiry based science education (IBSE) units and (2) support of IBSE itself and developed IBSE units for both in-service and pre-service teachers. All materials created within projec

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Profits and Limitations of Inquiry Based Science Education

  • ISBN

    978-83-7271-882-2

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    35-38

  • Počet stran knihy

    67

  • Název nakladatele

    Pedagogical University of Kraków

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly